سخنگوی تشکیلات خود گردان فلسطین رژیم صهیونیستی را عامل ترور یاسر عرفات معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت شانزدهمین سالگرد وفات یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان گفت: بدون کوچکترین تردید، اسرائیل یاسر عرفات را ترور کرد. محمود عباس نیز به خاطر مخالفت با طرح معامله قرن ترامپ به ترور تهدید شد.

ابوردینه افزود: ما با پذیرش همه پیشنهاد‌های وسوسه انگیز برای کوتاه آمدن از آرمان قدس مخالفت کردیم. پس از مواضع ترامپ هیچ کشوری به دولت فلسطین کمک نکرده است.

وی اظهار داشت: اسرائیل با کمک آمریکا و برخی کشور‌های منطقه اموال ما را مصادره می‌کند، زیرا ما به خانواده شهدا حقوق پرداخت می‌کنیم. هر کسی که مثل ما موضع ملی اتخاذ کند، در معرض محاصره، قتل و تخریب قرار می‌گیرد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان ادامه داد: همه ملت‌های جهان برای مقابله با قویترین قدرت استعماری جهان در کنار ما می‌ایستند. ما قادر به مقابله با این قدرت استعماری و ساقط کردن اقداماتش هستیم و عملا نیز چنین کرده ایم. ما به روابط خود با ملت‌های عربی و منطقه افتخار می‌کنیم و قادر به مقابله با توطئه‌ها هستیم.

ابوردینه اظهار داشت: به ما پیشنهاد کشور فلسطین با مرز‌های موقت و بدون قدس را در مقابل دریافت میلیارد‌ها دلار دادند و ما آن را نپذیرفتیم. یکی از موانع بین ما و آمریکا، موضوع اسرا و شهدا و حق و حقوق آنهاست. ما به دولت آمریکا ابلاغ کرده ایم هرگز از اسرا و قدس کوتاه نمی‌آییم، حتی اگر یک فِلس (پول خُرد) واحد هم برایمان باقی نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار