یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.

علی صالحی گفت: این پرونده قتل عمد به شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که با پیگیری اعضای این شورا و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسه‌های متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش گردید.

او افزود: ولی دم این پرونده قتل، خود نیز یکی از زندانیان ندامتگاه بندرعباس است که گذشت وی اقدامی درخور تحسین است و اعلام رضایت در این خصوص به طور قطع رضایت الهی را به همراه دارد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: با توجه به رویکرد جدید دستگاه قضایی و تأکید‌های رییس محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف، خوشبختانه این مجموعه به موفقیت‌های مهمی در این عرصه دست یافته است.

صالحی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۸ نفر از زندانیان با تلاش و پیگیری شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان با استفاده از مباحث میانجیگری، جذب کمک‌های مالی از خیرین و همچنین ایجاد حلقه‌های صلح و سازش آزاد شدند.

این مقام مسوول گفت: جایگاه صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما بار‌ها بر این امر پسندید تأکید شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.