رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: مسجد جامع و تاریخی روستای چشام داورزن به عنوان یکی از آثار شاخص تاریخی مرمت و استحکام بخشی شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عبدالله زاده ثانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: مسجد جامع و تاریخی روستای چشام داورزن به عنوان یکی از آثار شاخص تاریخی این شهرستان مرمت و استحکام بخشی شد؛ عملیات مرمتی این مسجد جامع که قدمت آن به عصر حکومت سربداران بر می‌گردد شامل آجر فرش در صحن مسجد، جدارها، ایوان، شبستان‌غربی، شبستان‌شرقی، درب ورودی شرقی و شمالی و خرند اطراف صحن و خرند وسط حیاط برای جوی آب بوده است.

او افزود: طی سال‌های گذشته بر اثر شدت بارش باران به بخش‌هایی از مسجد تاریخی جامع چشام داورزن آسیب وارد شده بود که عملیات مرمت اضطراری این بنا انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن درباره فرایند اجرای عملیات مرمتی این مسجد تاریخی ادامه داد: پس از تهیه طرح‌های آسیب‌شناسی، مرمت و احیا نسبت به حذف و لایه‌برداری عناصر مخل در بنا، موزائیک فرش و سنگ ازاره‌ها و اندود سیمان، خاکبرداری شبستان‌ها و اصلاح در و پنجره اقدام شد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.