آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی رزمایش دریایی مشترکی را در دریای سرخ آغاز کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ناوگان پنجم فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا امروز (پنجشنبه) از آغاز رزمایش چند جانبه در دریای سرخ با حضور تعدادی از کشور‌های منطقه و رژیم صهیونیستی خبر داد.

 ناوگان پنجم آمریکا در حساب کاربری رسمی توییتر خود اعلام کرد که نیرو‌های متعلق به امارات، بحرین، رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (NAVCENT) رزمایش چند جانبه عملیات امنیتی دریایی در دریای سرخ را آغاز کردند.

این مانور پنج روزه شامل آموزش در دریا بر روی کشتی اسکله حمل و نقل آبی خاکی «یو اس اس پورتلند» است که بر تاکتیک‌های رصد، سوار شدن، جستجو و توقیف متمرکز است.

در بیانیه NAVCENT آمده است: «این رزمایش باعث تقویت همکاری‌های متقابل بین نیرو‌های بازدارنده دریایی و نیرو‌های شرکت‌کننده می‌شود.»

در حالی که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قبلاً در رزمایش‌های بین المللی با امارات شرکت کرده بود، اما این اولین رزمایشی است  که این رژیم به طور علنی با امارات و بحرین شرکت دارد.  

ادعا می‌شود که این اقدام نه تنها همکاری با نیرو‌های آمریکایی در منطقه را تسهیل می‌کند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد یک ائتلاف  منطقه‌ای با کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران شود.

منطقه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا حدود ۲.۵ میلیون مایل مربع را در بر می‌گیرد و شامل خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند و  تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
ننگ بهشون. امیدوارم روی عزت و استقلال رو نبینید.
آخرین اخبار