مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) امسال به میزبانی سمنان با ۲ بخش ویژه برگزار می‌شود و ۲ میلیارد ریال جایزه برای برگزیدگان این جشنواره پیش‌بینی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۲ بخش ویژه جشنواره امسال رسانه‌های دیجیتال رضوی شامل مشارکت افراد پرنفوذ در فضای مجازی برای تولید محتوا و استفاده از شیوه ماراتن یا کارگروهی در تولید محتوای فضای مجازی است.

او افزود: این جشنواره تولیدات محتوای ارزشی در فضای مجازی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با مسائل روز و نیاز امروز بخش فرهنگ انطباق دارد و ایجاد این ۲ بخش ویژه جشنواره امسال را با دوره‌های قبل متفاوت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: رشته‌های پادکست، موشن گرافی، کار‌های صوتی و تصویری، فیلم کوتاه، انیمیشن از بخش‌های مختلف این جشنواره است که تولیدات در این بخش‌ها باید با موضوع ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) باشد.

فلاح با بیان اینکه جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) با حمایت و همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود افزود: این جشنواره یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌ها است و سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود شمار آثار و شرکت کنندگان امسال از رشد قابل قبولی نسبت به دوره قبل برخوردار باشد.

او با ابراز امیدواری از اینکه که این جشنواره چندین سال به میزبانی مردم مومن سمنان برگزار شود افزود: سمنان در تلاش است با تولید محتوی ارزشی برای فضای مجازی در آینده به مرکزی برای تولید محتوی دینی و ارزشی در کشور تبدیل شود.

برگزاری پویش تولید محتوی رضوی در فضای مجازی با هدف گسترش فرهنگ منور رضوی با الهام از سیره، سخنان و آموزه‌های اهل بیت (ع) و توسعه فعالیت‌های مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و تکریم پدیدآوردندگان برتر آثار فاخر در زمینه فرهنگ اهل بیت (ع) به خصوص فرهنگ منور رضوی، عرضه گسترده آثار برای بهرمندی عموم مردم به منظور گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) خصوصا فرهنگ رضوی و معنویت در جامعه و تمرکززدایی از فعالیت‌های وزارت متبوع و توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات در کشور برگزار می‌شود.

این جشنواره در قالب نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در قالب توافق نامه‌ای بین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.