با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم: 

توقیف پراید با ۲۰۰ کیلو گرم حشیش در قلعه گنج

فرمانده انتظامی قلعه گنج از توقیف یک خودروی پراید و کشف ۲۰۰ کیلو گرم حشیش در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قلعه گنچ ـ چاه دادخدا  به یک خودروی پراید مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس با افزایش سرعت و عبور از موانع، اقدام به فرار کرده و در ادامه پس از طی مسافتی کوتاه با رها کردن خودرو در یک منطقه جنگلی، قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج با اشاره به کشف ۲۰۰ کیلوگرم حشیش از این خودروی توقیفی، بیان داشت: تلاش برای شناسایی و قاچاقچی متواری ادامه دارد.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی نرماشیر از توقیف یک دستگاه تریلر حمل سوخت و کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا زید آبادی گفت: در تداوم طرح‌ها و تدابیر مبارزه با سوخت قاچاق، ماموران پلیس پلیس آگاهی، هنگام کنترل خودرو‌ها در محور بم ـ نرماشیر به یک دستگاه تانکر حمل سوخت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک در بازرسی از این تانکر، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل را که به قصد قاچاق و خروج از مرز‌های شرقی کشور بارگیری شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر با اشاره به دستگیری راننده و معرفی او به مرجع قضائی گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق و هدر رفت سرمایه‌ها و ذخایر ملی کشور، شهروندان نیز می‌توانند در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را در  کوتاه ترین زمان از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نقش خود مراقبتی در پیشگیری از سوانح رانندگی 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: شهروندان ضمن احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران به سهم و نقش خود برای خود مراقبتی در پیشگیری از سوانح رانندگی عمل کنند.

سرهنگ علی رضایی با بیان اینکه رانندگی به معنی رعایت قوانین و مقررات و رعایت حقوق و حریم دیگران است، افزود: احترام به قانون و مقرات رانندگی و رعایت آن‌ها نوعی هنر اجتماعی است که شخصیت راننده را نزد دیگران شایسته و کامل جلوه می‌دهد و آن را معتبر‌تر می‌سازد.

او  تاکید کرد: احترام به حقوق دیگران، ایجاد فضای آرام و امن برای سایر سرنشینان وسیله نقلیه، کنترل اعصاب در برابر محرک‌های ترافیکی، گذشت و بردباری در رانندگی و لجبازی نکردن با رانندگان دیگر، از اصول رانندگی ایمن است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: کوچک ترین خطاها، بزرگ ترین حوادث را رقم می‌زند و امیدوارم  تمامی رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت‌های مخاطره آمیز سفر خوبی را برای خانواده و خود داشته باشند.

جاساز بیش از  ۱۱۷ کیلو مواد افیونی لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۱۷ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد افیونی جاساز شده در یک دستگاه تریلر، طی عملیات ماموران کلانتری ۲۱ شهر کرمان خبر داد.

 سرهنگ مهدی پور امینائی گفت: ماموران کلانتری ۲۱ شهر کرمان پس از دریافت گزارشی مبنی بر جاساز کردن مقادیری مواد مخدر  از سوی  فردی در یک دستگاه تریلر، بررسی موضوع  را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با اشرافیت و انجام اقدامات اطلاعاتی، تریلر مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی قضائی و توقیف آن در بازرسی از این تریلر، ۵۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۶۰ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش جاساز شده را کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه طی این عملیات در مجموع ۱۱۷ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد افیونی کشف شد، بیان کرد: با تشکیل پرونده در این رابطه، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.