آیت اللهی موسوی با اشاره به ۱۷ پروژه گردشگری تعریف شده برای سفر رییس جمهور به کرمان، گفت: این پروژه‌ها با حفظ توازن در شمال و جنوب استان کرمان تهیه می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ پنجمین جلسه گروه کاری گردشگری استان کرمان به ریاست آیت اللهی موسوی،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و با حضور جمعی از مسئولان استانی در استانداری کرمان برگزار شد.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این جلسه گفت: همه باید به این وحدت فکری که در قبال حفظ آثار تاریخی مسئولیت داریم، برسیم که به نوعی در این مسیر حوزه گردشگری نیز تقویت خواهد شد.

او  با اشاره به وضعیت بنا‌های تاریخی که مرمت و احیا نشده اند و بعضا برخی از آن‌ها محل اقامت معتادان متجاهر شده اند، تاکید کرد: مالکان بنا‌های تاریخی باید وضعیت آن بنا را تعیین تکلیف کنند و اگر مالکی توان مرمت بنایی را ندارد، باید اقدام به واگذاری آن کند.

 آیت اللهی موسوی با تاکید بر اینکه مرمت بنا‌های تاریخی باید با نظارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد، تصریح کرد: بهترین گزینه برای مرمت بازار سیرجان، شهرداری است.

او بیان داشت: اگر یک اثر فقط مرمت و سپس رها شود، پس از مدتی تخریب می‌شود و باید راهکاری برای جلوگیری از این مهم گرفته شود که یکی از  این راه حل ها، تعریف کاربری برای بنا‌ها بوده که با این اقدام، ضمن حفظ بنا، از آن کسب درآمد نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به ۱۷ پروژه گردشگری تعریف شده برای سفر رییس جمهور به استان کرمان، بیان  کرد: این پروژه‌ها با حفظ توازن در شمال و جنوب استان کرمان تهیه و در جلسه تهران مطرح خواهد شد و اگر بتوانیم توجیه مناسبی ارائه دهیم همه پروژه‌ها در لیست قرار می‌گیرند و اگر این مهم انجام شود، اتفاق بزرگی برای استان کرمان رخ خواهد داد.

 در این جلسه مباحث اقدامات انجام شده در مورد بازار و بافت تاریخی شهرستان سیرجان ارائه و همچنین درباره پروژه‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری و پروژه باغ سالار کلانتر بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار