نیکزاد گفت: جشن اتمام ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جابه‌جا شده در بندر امام تا سوم خردادماه سال آینده برگزار و مردم در این خانه‌ها ساکن خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نهم آذر ماه ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی سیل آسا در منطقه ماهشهر و شهر بندر امام خمینی (سربندر) که میزان آن ۱۶۷ میلیمتر اعلام شد خسارت‌های زیادی به واحد‌های مسکونی و وسایل خانگی مردم وارد شد.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق آب گرفته بندر امام خمینی و شهرک در حال احداث رضوان گفت: ۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندری امام خمینی بر اساس بارندگی آسیب دیدند که باید نوسازی شوند.

او افزود: از آنجا که بافت منطقه‌ای که بر اثر سیلاب دچار خسارت شده بسیار متراکم بوده و معابر آن نیز استاندارد نبودند لذا مقرر شد ۳ هزار خانه در جاسازی شوند ضمن اینکه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر که جابه‌جا شده اند با تامین زمین، از سوی مردم منطقه در حال انجام است.

نیکزاد در خصوص کمک‌های اختصاص‌یافته از سوی دولت و بنیاد مسکن به خسارت‌دیدگان ناشی از بارندگی سیل آسای بندر امام خمینی اظهار داشت: حدود ۱۳ میلیارد ریال وام و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای خسارت‌دیدگان در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح و دستمزد کارگر پیگیری برای افزایش میزان وام و کمک بلاعوض به اهالی سیلزده در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به گله مندی مردم از نبود آب و برق در شهرک در حال احداث رضوان در بندر امام خمینی اظهار ادامه داد: عملیات اجرایی نیرو رسانی به این منطقه تا ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد و با برنامه ریزی انجام شده و تلاش اهالی، جشن اتمام ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جابه‌جا شده در بندر امام خمینی تا سوم خردادماه سال آینده برگزار و مردم در این خانه‌ها ساکن خواهند شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص ۳ هزار خانه‌ای که نیاز به درجاسازی دارند نیز گفت: لازمه در جاسازی این خانه‌ها، جابه‌جایی مردم مستقر در ۲ هزار واحد دیگر است تا در منطقه آسیب دیده از سیلاب ناشی از بارندگی، فضا برای آغاز عملیات اجرایی فراهم شود لذا کار ساخت و ساز این واحد‌های مسکونی با تاخیری۴ یا ۵ ماه انجام می‌شود.

نیکزاد یادآور شد: بنیاد مسکن ۵ هزار خانه با محور مردم در بندر امام می‌سازد که اگر تعداد یک خانواده را ۵ نفر در نظر بگیریم با ساخت این تعداد خانه حدود ۲۵ هزار نفر صاحب خانه خواهند شد که کار بسیار ارزشمندی است ضمن اینکه با این اقدام واحد‌های مسکونی غیرمقاوم و غیراستاندارد به واحد‌های مقاوم تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.