معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان، از تولید بیش از ۲۵ هزار تن گوجه فرنگی در استان همدان در سه ماه مهر، آبان و آذر امسال، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان، امروز در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای تولیدات گوجه فرنگی، گفت: سطح گلخانه استان همدان، بیش از ۱۹۰ هکتار است که بیش از ۱۷۵ هکتار آن زیر کشت است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط خوب استان، ۴۸ هزار تن محصول، شامل خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای تولید شده است که بیش از ۲۵ هزار تن آن گوجه فرنگی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان، بیان کرد: حدود ۹۰ درصد گوجه فرنگی‌های تولید شده، به خارج از کشور از جمله
روسیه، امارات، قطر و عمان صادر می‌شود.

پرورش افزود: در ۶ ماه اول امسال، ۱۰۸ هزار تن انواع محصولات صادرات داشتیم که بیش از ۱۲۰ میلیون دلار برای استان همدان، ارز آوری داشته است.

او اعلام کرد: در سه ماهه مهر و آبان و آذر، از نظر تولید گوجه فرنگی در کشور، جزو استان‌های برتر خواهیم بود.

آقای انصاری، یکی از تولید کننده‌های مجتمع گلخانه‌ای در همدان هم گفت: بیش از ۶۰ درصد محصولات استان در این مجتمع بسته بندی می‌شود.

او ادامه داد: ورودی بار برای بسته بندی روزانه در اینجا، حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است و به دلیل آب و هوای فوق العاده و خنک همدان، در ۳ ماه پاییز رکورد تولید گوجه فرنگی را می‌شکنیم.

این تولید کننده اضافه کرد: این مجتمع به طور مستقیم برای حدود ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.