توان نیرو‌های بندر بوشهر برای مقابله با آلودگی نفتی ارزیابی شد

تمرین مقابله با آلودگی نفتی برای بهبود توان نیرو‌های عملیاتی در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای ارتقاء سطح توان نیرو‌های عملیاتی و با توجه به بالابودن امکان ایجاد آلودگی در بنادر، همچنین بر اساس توصیه‌های کنوانسیونی، تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر انجام گرفت.

او افزود: بر اساس برنامه، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر با استفاده از جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آلودگی نفتی تانکر مستقر در اسکله ۱۳ دیده شد و طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی بندر قایق مقابله با آلودگی برای ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی، یدک‌کش یادگار به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به‌عنوان شناور طناب گیر نیز به موقعیت اعزام شدند.

خسروی عنوان کرد: با توجه به جریان آب و به‌منظور محصور کردن آلودگی برای پیشگیری از وسعت آن، عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی وپاکسازی انجام شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین بابرنامه ریزی‌های صورت گرفته پس از گذشت یک ساعت از شروع عملیات، آلودگی ایجاد شده به‌طور کامل برطرف شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: همه تیم‌های شرکت کننده، تمرین را طبق برنامه و با رعایت شیوه‌نامه‌ها و استاندار‌های لازم با موفقیت به پایان رساندند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.