فاطمی گفت: حل مشکل دوچرخه سواری بانوان در خیابان‌ها با فراهم شدن فضای اختصاصی برای آنان امکان پذیر است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در دیدار با اعضای تشکل‌های دانشجویی استان با تأکید بر اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد، گفت: استادان و دانشجویان باید دیدگاه‌های خود را به صورت آزادانه بیان کرده و کار سیاسی در دانشگاه به عنوان یک ارزش شناخته شود. 

او محیط دانشگاه را علمی، نقادانه و آزاداندیشانه توصیف کرد و افزود: ارتباط با بدنه جوان به ویژه دانشجویان یک راهبرد است که باید به آن توجه کرد.

استاندار یزد با اشاره به بحران آب در استان تصریح کرد: آب مهمترین مساله‌ای که در سفر رئیس جمهور به یزد به آن پرداخته خواهد شد. در مدت اخیر بار‌ها به خط انتقال آب تعرض شده و در این راستا شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داده و تدابیر برای عدم تکرار این تعرض اتخاذ شده است.

فاطمی خواستار مدیریت آب موجود در استان شد و اظهار داشت: انتقال آب از دریای عمان ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب است که به ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد. این رقم در مقایسه با کل بودجه عمرانی استان که شامل ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای است که پس از تخصیص به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، رقم بسیار زیادی است.

او در بخش دیگری از سخنان با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه گفت: بانوان بیشتر تبلیغات انتخاباتی مطرح شده، ولی حضور اجتماعی آنان در حد مطلوب و تراز جامعه زنان مومن و انقلابی نیست.

فاطمی با اشاره به اینکه متاسفانه فضای تفریحی و ورزشی در یزد بسیار کم است، ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب و دوچرخه سواری بانوان نیز باید کار اقناعی و فرهنگی انجام داد چرا که با تحکم و دستور و برخورد انتظامی نمی‌توان به این هدف دست یافت.

استاندار یزد اظهار داشت: برای حل این مشکل ابتدا باید فضای مناسب برای دوچرخه سواری بانوان فراهم کرد و پیستی در شأن آنان ساخت و سپس نیروی انتظامی با مخالفان قانون برخورد کند.

او تأکید کرد : این مساله به معنای بی توجهی به این دوچرخه سواری بانوان در خیابان نیست و باید تذکر‌های لازم داده شود، اما در کنار آن فضا و امکانات مورد نیاز فراهم شود.

فاطمی ادامه داد: بانوان یزدی باید احساس کنند که ظرفیت‌های آنان در جامعه شکوفا شده و محیطی امن برای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.