یک رسانه انگلیسی در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی قطر به بررسی این بازی پرداخت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سایت انگلیسی sports mole در تحلیل خود از بازی امروز (پنجشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان نوشت، ایران در تلاش است در سفر به ورزشگاه صیدا برای دیدار با لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به روند بازی‌های بدون شکست خود ادامه دهد.

میزبان در حال حاضر پنج امتیاز از حریف عقب است و باید فاصله خود را کاهش دهد. آن‌ها پس از کسب اولین پیروزی خود در گروه A در آخرین بازی خود، به دنبال تداوم این روند هستند.

لبنان شروع ضعیفی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ داشت و در سه بازی ابتدایی گروه A موفق به پیروزی نشد.شاگردان ایوان هاسک در هیچ یک از آن بازی‌ها حتی نتوانستند گلی به ثمر برسانند که مشکلاتشان از همین جا شروع شد، با این حال ۲ امتیاز را از آن خود کردند.

این تیم با کسب ۲ تساوی بدون گل، ثابت کرد که از نظر دفاعی تیم مقاومی است، اگرچه در مقابل کره جنوبی دروازه اش باز شد.

با این حال، لبنان در جدیدترین بازی خود به مصاف سوریه رفت که در یک بازی مهیج که پنج گل داشت به اولین پیروزی خود در گروه دست یافت. این تیم در حالی که از حریف عقب افتاده بود بازی را با نتیجه ۳-۲ برد.

ایران تاکنون تیم برتر گروه A بوده است و یکی از ۲ تیمی است که در چهار بازی ابتدایی شکست نخورده و همین امر باعث شده است در حال حاضر به صدر جدول صعود کند.آن‌ها در حال حاضر ۲ امتیاز با کره جنوبی فاصله دارند، فاصله‌ای که ایرانی‌ها بدون شک دوست دارند در صورت امکان آن را افزایش دهند و تداوم نمایش‌های دفاعی چشمگیر آن‌ها می‌تواند این امر را ممکن سازد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ تاکنون تنها یک گل دریافت کرده اند که آن هم در آخرین بازی خود مقابل کره جنوبی با گلزنی سون هیونگ مین رخ داد، اما ایران در نهایت موفق شد با گلزنی علیرضا جهانبخش بازی را یک –یک مساوی کند.

با این حال ایران در سه بازی قبلی با پیروزی مقابل سوریه، عراق و امارات توانسته بود ۹ امتیاز را از آن خود کند و ۵ گل در این دیدار‌ها به ثمر برساند.

جهانبخش با سه گلی که تاکنون زده، ثابت کرده است که نقش مهمی در موفقیت‌های ایران  دارد و این گل‌ها او را به یکی از تهدید‌های اصلی این بازی تبدیل کرده است.

انتظار می‌رود لبنان در خط حمله از کدوح در کنار باسل جرادی استفاده کند، زیرا آن‌ها به دنبال گل‌های بیشتر هستند. ترکیب ترجیحی ۴-۴-۲ هاسک احتمالاً در این بازی خاص نیز ادامه خواهد داشت و ساختار دفاعی و هجومی کافی را برای مبارزه با بازیکنان با کیفیت ایران فراهم می‌کند.

اسکوچیچ وقتی تصمیم گرفت مهدی طارمی را برای این بازی انتخاب نکند، مردم را شگفت زده کرد و در حالی که تصور می‌شود او در اردوی بعدی به تیم بازخواهد گشت، غیبت طارمی این بار فرصت‌هایی را برای دیگر بازیکنان فراهم می‌کند.

سردار آزمون مطمئناً در خط حمله حضور خواهد داشت و البته تهدید اصلی هجومی از سوی جهانبخش خواهد بود که تا اینجای کار بهترین گلزن ایران در این مسابقات بوده است.

این تیم با این حال مرتضی پورعلی گنجی، علی کریمی و عارف غلامی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد که این امر تغییراتی را به ترکیب ایران تحمیل کرده است.

این رسانه انگلیسی در پایان گزارش خود نتیجه بازی را ۲- صفر به سود ایران پیش بینی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار