مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: تعداد ۱۸۲ زندانی جرایم غیرعمد در حال حاضر در زندان های این استان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم‌الله محبوبی،  امروز در دیدار با رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: از این تعداد ۸۴ نفر واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه استان هستند و برای آزادسازی آنها نیازمند کمک‌های مضاعف خیران و ستاد دیه کشور هستیم.

او با اشاره به حضور پرشور اصناف و بازاریان اردبیل در امور خیرخواهانه، افزود: تعداد ۱۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲۲۱ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به نقش کلیدی اتحادیه‌های صنفی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، بیان کرد: شناسایی مددجویان جرایم غیرعمد عضو اتحادیه‌های صنفی از اولویت‌ها است و بر این اساس محکومان در تمامی رسته‌های کاری شناسایی و با همکاری اصناف زمینه آزادی آنها در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می‌شود.

رئیس اتاق اصناف اردبیل نیز در ادامه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را کمک به جامعه دانست و گفت: مردم و خیران حامیان اصلی ستاد دیه هستند و به طور قطع با کمک‌های اصناف و سایر اقشار تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

مسعود ناصری‌راد افزود: وجود تعداد زیاد موسسه‌های خیریه در استان اردبیل، نشان دهنده خیراندیشی مردم این خطه است و از آنجایی که کسبه جزء کوچکی از همین مردم باگذشت و فداکار هستند، با وجود مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند حضور فعال و تاثیرگذار در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی داشته باشند.

اتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.