مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۲۶ مدال مسابقات المپیاد دانش آموزان کشور در سال تحصیلی گذشته به فارس رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست سالانه مدیران مدارس استعداد‌های درخشان سراسر استان، گفت: در مسابقات المپیاد دانش آموزان کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانش آموزان مدارس سمپاد فارس با یک پله صعود نسبت به سال گذشته و کسب ۲۶ مدال حایز مقام چهارم کشوری شدند.

او افزود: باید یک مرکز تخصصی ویژه دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان تاسیس کنیم تا مشکلات سازشی و روحی این دانش اموزان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در فارس بیش از ۷ هزار دانش اموز در ۳۵ مدرسه استعداد‌های درخشان مشغول به تحصیل هستند که باید به نیاز‌های این دانش آموزان به صورت ویژه توجه شود.

اسماعیلی گفت: بسیاری از مقام‌های کشوری در حوزه المپیاد‌ها و جشنواره‌های مختلف توسط مدارس سمپاد رقم میخورد که این نشان میدهد این مدارس درفارس در مسیر درست قرار دارند.

او گفت: دبیرانی که در این مدارس آموزش میدهد باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند و سوابق اموزشی آنان درخشان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همگنی و پیشرفت گروهی در مدارس استعداد‌های درخشان بسیار حایز اهمیت است و معلمان این مدارس باید نسبت به پیشرفت گروهی دانش آموزان نیز دقت نظر کافی داشته باشند.

اسماعیلی گفت: گاهی بی برنامه بیشتر از کمبود منابع مالی به سیستم تعلیم و تربیت ضربه می‌زند و برنامه محوری و ترسیم هدف‌های بلند مدت و کوتاه مدت باید از محور‌های اصلی کار‌های آموزشی و تربیتی باشد.

او با بیان اینکه در مسابقات المپیاد کشوری دانش آموزی مدارس سمپاد فارس حایز مقام چهارم شده اند گفت: در سال تحصیلی گذشته دانش اموزان مدارس استعداد‌های درخشان فارس ۲۶ رتبه برتر کشور را در المپیاد کسب کردند که مقام و مدال ۱۵ دانش آموز تاکنون اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مدیران مدارس سمپاد خواست تا فرم ۰۶ بازگشایی مدارس را به دقت مطالعه کنند تا زمینه دریافت مجوز‌ها لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار