دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بیشتر موارد فوت ناشی از کرونا در استان چرخه واکسیناسیون آن‌ها کامل نبوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: از مهر ماه به بعد موارد مرگ ناشی از کرونا در استان به طور متوسط روزانه حدود ۱.۲ نفر بوده است.

او افزود: در هفته‌های اخیر موارد مرگ ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده به گونه‌ای که در بیشتر روز‌ها موارد مرگ صفر بوده است.

شریف زاده اظهار کرد: غالب موارد فوت ناشی از کرونا واکسیناسیون آن‌ها ناقص بوده است بیشتر این افراد با توجه به اینکه می‌توانسته اند واکسن دریافت کنند، اما با تأخیر در تزریق واکسن داغی بر دل خانوادهایشان گذاشتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: واکسن‌های فخرا، پاستوکووک پلاس و رازی جزو واکسن‌هایی هستند که مراحل کارآزمایی بالینی را سپری کرده و در حال حاظر تولید آن‌ها در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

او ادامه داد: به محض تأیید شدن مراحل کنترل کیفی توزیع این واکسن‌ها در سطح استان‌ها آغاز می‌شود.

شریف زاده بین کرد: با توجه به اینکه سالمندان اولین گروه سنی بودند که واکسیناسیون آن‌ها آغاز شد و در آن بازه‌ی زمانی واکسن سینوفارم بیشتر موجود بود، بیشترین نوع واکسن تزریق شده در استان و کشور واکسن سینوفارم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار