شورای امنیت در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در میانمار، از طرف‌های درگیر خواست هر چه سریعتر به جنگ و خشونت پایان دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار پایان بخشیدن به درگیری ها و خشونت در میانمار شد. 

این بیانیه که به امضای ۱۵ عضو اصلی شورای امنیت سازمان ملل رسیده است در حالی منتشر شد که این روز‌ها جنگ و خشونت به شدت در میانمار افزایش یافته است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه خواستار خروج سریع شبه نظامیان و تامین امنیت بی چون و چرا غیرنظامیان و مردم عادی در میانمار شدند.

در متن این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از وضعیت کنونی میانمار ابراز می‌دارد و از ارتش می‌خواهد تا حد ممکن خویشتنداری به خرج دهد و از اعمال خشونت و درگیری پرهیز کند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار تسهیل راه‌های دسترسی به مردم نیازمند، افراد آسیب دیده و رساندن کمک‌های بشردوستانه به آنان شد.

میانمار چند سالیست که به دلیل کودتا و اعتراضات شدید و اعمال خشونت با مشکلات زیادی مواجه است. دولت میانمار در این سال‌ها با مقاومت شبه نظامیان مسلح و شورشیان اقلیت‌های قومی روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار