وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه و دفاع روسیه ۱۲ نوامبر در پاریس با همتایان فرانسوی خود یک نشست مشترک برگزار خواهند کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) با برگزار کردن نشستی در پاریس در خلال جلسه‌ دوره‌ای شورای همکاری امنیتی روسیه و فرانسه با «ژان ایو لودریان» و «فلورنس بارلی» درخصوص ثبات استراتژیک و روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفتگو خواهند کرد.

زاخارووا اضافه کرد: در این دیدار، توجه ویژه بر مسائل ثبات استراتژیک و امنیت اروپا متمرکز خواهد شد. مسائل مربوط به عدم اشاعه هسته‌ای، کنترل تسلیحات و جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا و همچنین روابط روسیه و اتحادیه اروپا، روسیه و ناتو نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از این الکسی پوشکوف، سناتور روس، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای برهم زدن روابط بین این سازمان و روسیه متهم کرده بود. همچنین در ۶ اکتبر سال جاری ناتو تعداد کارکنان روس در مقر این سازمان را از ۲۰ نفر به ۱۰ نفر تقلیل داد. اعتبارنامه ۸ دیپلمات روس لغو شد و به این افراد فرصت داده شد تا پایان ماه اکتبر بروکسل را ترک کنند. روسیه این اقدام ناتو را محکوم کرد.

روسیه تمامی اتهامات ناتو مبنی بر آمادگی برای تهدیدات نظامی و حملات سایبری را رد می‌کند و می‌گوید این ناتو است که با چنین استراتژی‌هایی به دنبال بی ثباتی در اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار