موسوی مشکینی گفت: در حال حاضر مدیریت پسماند‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان به هیچ عنوان مناسب و مطلوب نیست و باید در این رابطه برنامه ریزی جدی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در دیدار شهردار شهر کهک گفت: شهرستان کهک با توجه به جاذبه‌های گردشگری، با معضل جدی پسماند‌ها مواجه بوده و به شدت نیازمند توجه و تلاش مسئولان برای برطرف کردن این معضل است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مکان فعلی ایستگاه موقت انتقال پسماند‌های شهرستان کهک را بسیار نامناسب دانست و گفت: باید در سریعترین زمان بر اساس ضوابط و مؤلفه‌های زیست محیطی، مکان دیگری برای ایستگاه موقت انتقال پسماند‌های این شهرستان جانمایی و کار‌های اجرایی آن انجام شود.

موسوی مشکینی با اشاره به مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان مبنی بر انتقال پسماند‌های سراسر استان به سایت زباله البرز، یادآورشد: این مصوبه در راستای جلوگیری از پراکنش زباله‌ها و آلودگی خاک و همچنین مدیریت هرچه بهتر پسماند‌ها و کاهش هزینه‌های مرتبط تصویب شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: فرهنگسازی جهت تفکیک از مبداء پسماند‌های خشک و‌تر در شهر‌ها و روستا‌های استان با توجه به علاقه مندی افراد بومی و محلی، باید با جدیت انجام شود.

موسوی با بیان اینکه مدیریت اجرایی پسماند‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها و حریم آن‌ها بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه آن‌ها بر عهده بخشداری هاست، تصریح کرد: باید با تخلفات و کم توجهی افراد در حوزه پسماند از رهاسازی پسماند‌های صنعتی در مراتع تا تخلیه پسماند‌های پزشکی در سطح شهر به شدت برخورد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار