معاون تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴پارس جنوبی در پایان آذر، اولویت مهم این شرکت به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرخ علیخانی معاون تولید شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی عنوان کرد: با توجه به میزان صعودی مصرف گاز در کشور و به منظور جلوگیری از ایجاد کمبود گاز در زمستان، تحقق تولید از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی اهمیت بسیاری داشته و اولویت مهم شرکت ملی نفت ایران است.

او افزود: تمام تمرکز این مجموعه به طور جدی، روی این مسأله قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران برای کمک به حل مشکلات موجود و دستیابی به نتیجه مورد نظر، حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بهره‌برداری از ردیف چهارم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را اولویت و دغدغه اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکزی که به صورت شبانه‌روزی بر روی این موضوع وجود دارد، با تامین کالا‌های باقیمانده و تکمیل عملیات نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی طبق برنامه، امید داریم شاهد بهره‌برداری از این واحد در زمان تعیین‌شده باشیم.

علیخانی همچنین در جریان بازدید از تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: اکنون روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از تأسیسات ذخیره‌سازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می‌شود که مقرر شده تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

او همچنین در بازدید از واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۲ و ۳ پارس جنوبی، ساخت این طرح را با ظرفیت شیرین‌سازی ۸۰ هزار بشکه در روز از سوی شرکت ملی نفت ایران دارای اهمیتی راهبردی عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، کیفیت میعانات گازی تولیدی فاز‌های ۲و‌۳ پارس جنوبی افزایش می‌یابد و ارزآوری مطلوبی به‌همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراحل توسعه پالایشگاه فاز ۱۴ را به منظور تحقق تولید از اولین ردیف فراورشی این طرح به‌صورت مداوم رصد می‌کنند.

هرمز قلاوند افزود: بر اساس بازدید صورت گرفته همه مراحل به جز ردیف فراورشی آماده ورود به مدار است که انتظار داریم با شتاب هرچه بیشتر و تکمیل فعالیت‌های باقی‌مانده در تاریخ مقرر، ورود گاز ترش به پالایشگاه و در ادامه تصفیه گاز شیرین و ارسال به خط ششم سراسری انتقال محقق شود.

فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان برای تأمین خوراک واحد‌های پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.