کارگاه آموزش آشنایی و اهمیت تالاب با حضور دانش آموزان روستا‌های اطراف تالاب میقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارگاه آموزشی با محوریت آشنایی و اهمیت تالاب با حضور دانش آموزان روستا‌های اطراف تالاب میقان اراک با تاکید بر انتقال مفاهیم و ارزش‌های زیست محیطی تالاب برگزار شد.

در پایان این برنامه بسته‌های کمک آموزشی شامل لوازم التحریر، کتاب‌های داستان با موضوع پرندگان تالابی و ... در بین دانش آموزان توزیع شد.

رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت نقش دانش آموزان و جوامع محلی در حفظ تالاب‌ها و طرح مدیریت جامع زیست بومی که برای تالاب میقان تدوین شده است، این کارگاه‌های آموزشی در مدارس روستا‌های اطراف تالاب اجرا می‌شود.

میرزائی افزود: دراین کارگاه مفاهیمی، چون تعریف تالاب، انواع تالاب‌ها، مهاجرت پرندگان به تالاب و عوامل تهدید تالاب‌ها و نحوه حفاظت از آن‌ها توسط کارشناسان محیط زیست ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی تاثیر بسیار مثبتی در افزایش شناخت وآگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل این حوزه دارد و موجب نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: آشنایی دانش آموزان با علوم پایه زیست محیطی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌تواند روحیه سازگاری و حس مسئولیت پذیری در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را در آن‌ها تقویت کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.