استاندار گیلان گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح معیشت مردم استان بهره می‌گیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) از ۲ واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و تولید مرغ گوشتی در شهرستان شفت بازدید کرد.

او در این بازدید‌ها بر لزوم بهره‌گیری از استعداد‌های موجود در شهرستان‌ها برای رونق اقتصاد منطقه تأکید کرد.

استاندار با بیان اینکه در روستا‌های گیلان امکان فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی برای بهبود اقتصاد خانوار‌ها وجود دارد، گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و نیز ارتقای سطح معیشت مردم استان بهره می‌گیریم.

۲ مجموعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت فعلی ۱۶ تن، ۹۸۰ پهنه استخر ماهیان گرم آبی و ۱۶ مزرعه ماهیان گرم آبی در شهرستان شفت فعالیت دارند.

پرورش ماهیان خاویاری

همچنین در این شهرستان ۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره و نیز دو واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

گلاب‌گیری در گلیده شفت

استاندار گیلان همچنین از یک کارگاه گلاب‌گیری در روستای گلیده شهرستان شفت بازدید کرد و یکی از بانوان این روستا، محصول صنایع دستی تولیدی را به نمایندگی از بقیه به او هدیه داد.

روستای گیلده شفت

در روستای گیلده شفت با ایجاد نخستین سایت گلاب گیری جدید در سال ۱۳۸۹، باغ‌ها و سایت‌های گلاب گیری توسعه یافت و گلاب گیری گیلده به عنوان یک میراث معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

شهرستان شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.