رییس بیمارستان کودکان اهواز گفت: مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان کودکان اهواز کاهش یافت و به یک سوم رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن علی سمیر، رییس بیمارستان کودکان اهواز گفت: مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان ابوذر به یک سوم کاهش یافته است.

او با بیان اینکه وضعیت کرونا نسبت به ۲ هفته قبل که با موج شدید تنفسی و گوارشی بیماران مواجه بودیم، کاهشی شده و بخش اورژانس بیمارستان کودکان اهواز خلوت‌تر از قبل است، افزود: یک بخش ۲۰ تخته برای بیماران تنفسی و یک بخش دیگر با ۲۰ تخت برای بیماران گوارشی در نظر گرفته شده است.

سمیر بیان داشت: دوره کمون بیماری آنفلوآنزا نسبت به کرونا کوتاه‌تر بوده و حس بویایی و چشایی در بیماران دارای آنفلوآنزا تغییر نمی‌کند، اما درد اندام‌های بدن در آنفلوآنزا بیشتر از کرونا است. در مواقعی علائم این ۲ بیماری نزدیک به هم بوده که تشخیص آن برای پزشک سخت است.

رییس بیمارستان کودکان اهواز با بیان اینکه از آنجا که واکسنی برای کودکان زیر ۱۲ سال تولید نشده، خانواده‌ها باید مراقب سلامت فرزندانشان باشند تا از کرونا مصون بمانند، تصریح کرد: در فصل شیوع بیماری آنفولانزا هستیم و از آنجا که این بیماری شباهت بسیاری با کرونا دارد، ممکن است روند کرونا در بین کودکان ثابت و احتمال ورود به موج ششم را داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.