مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید یک میلیون و ۳۹ هزار تن علوفه در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به خشکسالی‌های جاری و لزوم تامین علوفه مورد نیاز دامداران اظهار کرد: علوفه تولیدی شامل ۲۱۰ هزار تن کاه و کلش جمع آوری شده ازبرداشت گندم و جو، ۸۷ هزار تن بقایای برنج، ۴۲ هزار تن یونجه و ۷۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای بود که به دامداران شهرستان و شهرستان‌های همجوار عرضه شده است.

او با بیان اینکه امسال با آموزش بهره برداران و اقدامات ترویجی، سوزاندن کاه و کلش مزارع در شهرستان مرودشت به حداقل ممکن رسید، تصریح کرد: علاوه بر علوفه تولیدی در مزارع ذرت، و یونجه میزان جمع آوری باقی مانده‌های گیاهی در مزارع برنج و گندم و جو نیز افزایش چشمگیری داشت.

همتی با بیان اینکه مرودشت از نظر پرورش دام سبک و سنگین از قطب‌های تولید محصولات دامی محسوب می‌شود، ابراز کرد: علوفه تولیدی به منظور تعلیف بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب چهار هزار واحد دامی استفاده می‌شود.

به گفته همتی؛ در شهرستان مرودشت سالانه با کشت و برداشت افزون بر صد هزار هکتار گندم، جو و برنج بیشترین میزان کاه و کلش تولید می‌شود که این امر بسترفعالیت و کسب و کار‌هایی جدید در این زمینه را به خوبی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.