کلهری گفت: برنامه‌ها و تمهیدات اجرایی طرح «راهداری زمستانی» به گونه‌ای لحاظ می‌شود که متناسب با سخت‌ترین شرایط جوی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی، با اشاره اینکه اجرای موفق راهداری زمستانی در دوره‌های بارش، منوط به سلامت و شادابی کارکنان راهدار و دیگر عوامل اجرایی است؛ گفت: واکسیناسیون کارکنان، به ویژه عوامل راهدار، الزامی و رعایت جامع شیوه‌نامه‌های بهداشتی در امر راهداری زمستانی حیاتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم به تجربه موفق راهداری زمستانی در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: سلامت عوامل اجرایی در طرح راهداری زمستانی و نوروزی سال گذشته در حالی محقق شد که واکسیناسیون صورت نگرفته بود و فقط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب این امر مهم شد.

کلهری اجرای طرح راهداری زمستانی را دشوار خواند و متذکر شد: بی تردید راهداری وظیفه‌ای چالش برانگیز، سخت و در عین حال خدمتی خداپسندانه و در زمره باقیات صالحات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تجهیز راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن استقرار گروه‌های راهداری زمستانی را در زمره اولویت‌های ستادی ادارات کل دانست و گفت: اورهال ماشین آلات، به ویژه ادوات برفروب و نمکپاش، تامین نیروی انسانی مکفی (کمی و کیفی)، دپوی مخلوط ماسه و نمک به مقدار لازم و اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای پیش از ایام بارش، از دیگر ارکان اجرای موفق طرح راهداری زمستانی است که باید مدنظر قرارگیرد.

کلهری صرفه جویی در مصرف، مراقبت در تامین و نگهداری ادوات، تجهیزات و ابنیه محل استقرار عوامل را مسئولیتی همگانی برشمرد و گفت: افتخار هر مسلمان، تربیت و تعلیم در جامعه‌ای است که شالوده آن را فرهنگ دینی تشکیل داده و این فرهنگ ما را بر حفظ اموال عمومی و حتی اولی قرار دادن آنان به اموال شخصی فراخوانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درباره اقدام‌های عمرانی معطوف به امر راهداری زمستانی گفت: بهسازی راه‌ها، تعمیر و تعویض علایم، اجرا و نگهداری از سیستم روشنایی و اجرا و احیای خطوط ترافیکی در زمره اقدامات عمرانی است که تکمیل آن‌ها نباید معطل و بر زمین مانده رها شوند.

کلهری هماهنگی و تعامل مبتنی بر وظیفه مشترک با دستگاه‌های مرتبط در امر راهداری زمستانی را ضروری دانست و افزود: تشکیل جلسه‌های هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط به ویژه فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای احصای نیاز‌ها و نوع اقدامات مشترک در ایام بارش برف و یخ‌زدگی سطوح جاده ای، در دستور کار قرار گیرد.

جلسه مذکور به منظور هماهنگی و کسب آمادگی حداکثری برای اجرای طرح راهداری زمستانی در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شد.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم ـ تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم ـ تهران، بزرگراه قم ـ ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم ـ کاشان، آزادراه قم ـ کاشان (امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم ـ گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم ـ سلفچگان ـ اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار