مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: هم‌اینک ٢٨ واحد مرغداری صنعتی در این شهرستان وجود دارد که سالانه افزون‌بر سه میلیون و ٢٠٠ هزار قطعه مرغ تولید می‌شود.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهارداشت: تولید سالانه افزون‌بر هفت هزار تن گوشت سفید؛ ایرانشهر را به عنوان یکی از مناطق پرورش مرغ در سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی مساعد ایرانشهر سبب شده تا در سال چهار تا پنج دوره پرورش مرغ انجام شود افزود: مدت زمان هر دوره پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان بین ۴۰ تا ۴۵ روز است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش‌از ۸۰۰ نفر در مرغداری‌های این شهرستان مشغول بکار هستند، گفت: مرغ‌های تولیدی علاوه‌بر تامین بازار این شهرستان به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

وی اظهارداشت: مصرف سالانه مردم ایرانشهر حدود هشت هزار تن گوشت مرغ است که ٩٠ درصد آن در شهرستان تولید و بقیه از مناطق دیگر سیستان و بلوچستان تامین می‌شود.

فیاضی افزود: همچنین یک واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار ١۶ هزار قطعه در روز در شهرستان ایرانشهر فعال است که نقش بسیار مهمی در خرید، کشتار و عرضه مرغ‌های تولیدی دارد.

 ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گوشت مرغ ، مرغداری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار