رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با ایجاد یک ایستگاه در مسیر قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار می‌توان مشکل رفت و آمد کارگران ۲ شهرک صنعتی و مهم واقع در این مسیر ریلی را برطرف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در مسیر پروژه ریلی در حال اجرای قطار سریع السیر مشهد- گلبهار ایستگاهی برای کارگران شهرک‌های صنعتی قرار گرفته در مسیر، در نظر گرفته نشده و این موضوع کارگران را نگران کرده است.

او افزود: بی‌تردید یکی از موضوعات مهم برای کاهش بار ترافیکی در بزرگراه مسیر گلبهار به مشهد و کاهش آلودگی هوا، ایجاد خط ریلی و ایستگاه مناسب برای تردد مسافران است که این مهم باید در پروژه ریلی مزبور تعبیه شود.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: پروژه در حال احداث قطار سریع السیر مشهد- گلبهار از مسیر توسعه شهر‌های مزبور و مهمترین شهرک‌های صنعتی استان می‌گذرد و فقط شهرک صنعتی ماشین سازی در این مسیر ۶ هزار کارگر دارد که ۶۰ درصد از آنان در گلبهار ساکن هستند همچنین برخی از کارگران شهرک صنعتی توس نیز ساکن گلبهار هستند.

لبافی بیان کرد: قطار سریع‌السیر مشهد- گلبهار قرار است این مسیر را در ۱۷ دقیقه طی کند لذا ایستگاهی برای آن در مسیر در نظر نگرفته اند، اگر ایستگاهی بین ۲ شهرک صنعتی توس و شهرک صنعتی ماشین سازی ایجاد شود مشکل کارگران را حل می‌کند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: پیش از این موضوع ایجاد ایستگاه مترو برای شهرک‌های صنعتی مسیر مشهد- گلبهار در نشست‌های قبلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی مختلف به این موضوع ورود کرده بودند و در آنجا مقرر شد که ایستگاه مترو در نزدیکی شهرک صنعتی ماشین سازی ایجاد شود.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد: پس از پیگیری‌های انجام گرفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید مکاتبه‌ای انجام داده و با اصل ایجاد ایستگاه مترو در مسیر مشهد- گلبهار و در نزدیکی شهرک‌های صنعتی موافقت کرده است، اما اجرای آن را منوط به این مهم دانسته که استفاده کنندگان از این ایستگاه هزینه‌های آن را متقبل شوند.

لبافی اظهار کرد: در نشست این دبیرخانه مقرر شد که بخش خصوصی (متولی شهرک صنعتی) مشاور را برای ایجاد ایستگاه مترو انتخاب کند تا مطالعات اولیه را انجام دهد، مجموعه مطالعات انجام گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید گلبهار به شورای ترافیک خراسان رضوی ارایه و پس از تصویب در شورا به مرکز کشور اعلام شود تا پروژه مزبور کددار شده و بتوان اعتبار مورد نیاز آن را در بودجه شرکت عمران گلبهار گنجاند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار