جماعتی گفت: متاسفانه در شهرهای قرمز کرونایی با آمار پایین واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی مواجه هستیم.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کووید ۱۹  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کرونا در کشور و خطر بروز پیک ششم اظهار کرد: متاسفانه شهرها و استان‌هایی که در حال حاضر به رنگ قرمز کرونایی در آمده اند، استان‌هایی هستند که میزان اشتیاق و اقبالی به واکسیناسیون کرونا در آنها بالا نیست و به طور کلی آمار واکسیناسیون در این استان ها پایین است.

دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ بیان کرد: همانطور که بارها تاکید کرده ایم، واکسیناسیون اثر پیشگیرانه در بیماری کرونا دارد همچنین در کنار واکسیناسیون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه است. بنابراین واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دو اصل مهم در پیشگیری از کرونا محسوب می ‌شوند.

جماعتی با اشاره به اعمال محدودیت‌های هوشمند به صورت آزمایشی اظهار کرد: در ادامه هم محدودیت‌های هوشمند اهمیت دارد البته محدودیت‌های هوشمند بر اساس استراتژی‌های وزارت کشور و ریاست جمهوری پیش می رود و تغییر می‌کند. اکنون اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در سه استان به صورت پایلوت در حال انجام است که نتایج نهایی آن به کمیته علمی ارائه خواهند شد.

افزایش شهرهای قرمز کرونایی به معنای شروع پیک ششم کروناست؟

دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ در پاسخ به این سوال که افزایش شهرهای قرمز کرونایی بیان کرد: باید توجه داشت که وقتی شهری وارد وضعیت قرمز کرونایی می‌شود، تعداد موارد مثبت بیماری کرونا و میزان بستری در آن استان‌ افزایش پیدا می‌کند و علی‌رغم انجام واکسیناسیون در کشور، این مسئله می‌تواند عامل ایجاد پیک ششم باشد و این یکی از نگرانی‌های مهم ما در بروز پیک ششم کروناست.

جماعتی ادامه داد: روند صعودی و قرمز شدن برخی شهرها را نمی‌توان شروع پیک ششم در آن‌ها دانست، پیک را به طور معمول در کل کشور ارزیابی و اعلام می‌کنند اما تعداد موارد مثبت و بستری کرونا در برخی استان‌ها افزایش یافته است که اغلب استان‌های غربی هستند.

قرمز شدن استان‌های غربی کشور با آمار پایین واکسیناسیون

دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ تاکید کرد: دو اقدام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی که همواره برای پیشگیری از شیوع کرونا باید همواره مورد توجه مردم قرار گیرد و در استان‌هایی که از نظر میزان موارد بستری و مرگ و میر وارد رنگ‌بندی قرمز کرونا شده‌اند، میزان واکسیناسیون‌ نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر بوده است و اغلب استان های غربی کشور هستند.

جماعتی با اشاره به راهکار جلوگیری از پیک ششم کرونا در سراسر کشور اظهار کرد: بر این اساس استقبال مردم نسبت به انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به میزان مناسب از عوامل مهم پیشگیری از کروناست، وقتی در برخی از استان‌ها این دو مورد وجود نداشته باشد، شاهد قرمز شدن شهرها خواهیم بود، به همین دلیل توصیه ما این است که فعلا این دو اصل مهم در پیشگیری از بستری و مرگ و میر کرونا را مردم جدی بگیرند و با تمام قوا به آن پایبند باشند تا شاهد کنترل پاندمی کرونا در استان‌های قرمز و برگشت به حالت آبی کرونایی در این استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
از کجا میدونید مربوط به واکسن نزدنه نه موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوا؟
Iran (Islamic Republic of)
هنرور
۱۵:۲۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
چرا آمار تلفات واکسن کرونا که به خاطر ایست قلبی و مغزی فوت کرده اند و افرادی که دچار عوارض گوناگون شده اند را اعلام نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
ازاول شیوع کروناتاالان فقط حرف .پیک ششم شروع شده اماتایه عده نمیرن آقایون اعلام نمیکنن بچه ها توخونه درس بخونن چی میشه..باشگاههابازن چه تواوج کرونا چه وقتی کم میشه مامسئول دلسوزنداریم مانظارت برهیچی تواین مملکت نداریم.ماقوانین درستی نداریم.نطارت براصناف صفر.هیچکس دیگه ماسک نمیزنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
بعضی ها بی مبالات هستند
چند روز پیش در تهران صدای جشن و عروسی بود. این یعنی بی مبالاتی بعضی ها. اجتماع می کنند و متاسفانه باعث کرونا می شوند. باید جلوی اجتماعات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
جاهایی که قرمزه رو قرنطینه کنید و رفت و آمد به اونجا رو محدود کنید تا اوضاع بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
واکسن نزدن یه دلیله باز بودن سالن های ورزشی، عروسی، ووو بدون هیچ قید و شرطی هزاران دلیله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
این ها همه اش نتیجه بی مسئولیتی ها و بی برنامگی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس هست. مدارس ما از سوم مهر باز هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه متاسفانه متاسفانه با قرمز شدن سه شهرستان استان ایلام،هیچ اقدامی توسط ستاد کرونای استان مشاهده نشد.هیچ اطلاعیه ای صادر نکرد.هیچ هشداری نداد.فقط کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت فقط چرداول قرمز شده.ایوان قرمزه ولی خطرناک نیست.این تنها چیزی بود که ما از طرف مسئولین شنیدیم.خودم ساکن ایوان هستم.هر روز وقتی از مدرسه برمیگردم با یک مراسم خاکسپاری پر جمعیت مواجه میشم.به حال مردم و مسئولین حسرت میخورم.انگار خود مسئولین هم کرونا براشون عادی شده.دریغ از یک هشدار.دریغ از یک اخطار.دریغ از یک تذکر.دریغ از خدمتگزاری مسئولین استان ایلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
خب،هنوزم برای بازگشایی مدارس عجله دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
کنسرت، ورزشگاه، باشگاه و ... قراره باز شوند یعنی بیچاره می شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
با سلام
به خدا اینطور نیست که عدم تزریق واکسیناسیون باعث شده شهرها قرمز شود . باز بودن باشگاههای سرپوشیده که حتی تابلو ندارد. و مانند خانه تیمی های قدیم با یک زنگ در باز می شود و افراد وارد می شوند بدون ماسک ورزش می کنند چه خانم چه آقا مطب های دکترهای از خدا بی خبر که به چندین نفر یک ساعت مشخص وقت می دهد و موجب ازدحام در مطب ها می شود و همه فکر می کنند سر دکتر شلوغ است در صورتی که اینطور نیست . به اینها رسیدگی شود
آخرین اخبار