دولت فرانسه از دیدار آخر هفته وزرای خود و وزرای روسیه با محوریت ایران خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه در بیانیه‌ای از دیداری میان وزرای فرانسه و روسیه در پایان هفته جاری (۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان)  با محوریت ایران خبر داد.

بنابر اعلام دولت فرانسه: «وزرای این کشور آخر هفته جاری با همتایان روسی خود در پاریس دیدار خواهند کرد و درباره موضوعات بین‌المللی به بحث خواهند پرداخت. امنیت در ساحل (آفریقا)، ایران، اوکراین و افغانستان از جمله مواردی خواهند بود که در این دیدار مطرح می‌شود.»

همچنین وزارت امور اروپایی، وزارت امورخارجه و وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که فرانسه در نظر دارد در این نشست، نگرانی خود از فعالیت روسیه در ساحل را ابراز کند.

این در حالیست که امروز وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگوی تلفنی با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود، بر فوریت از سرگیری مذاکرات وین تاکید و خاطرنشان کرد: «گفتگو‌ها باید بر مبنایی باشد که پیش از توقف آن‌ها در ماه ژوئن دنبال می‌شد.»

هفته گذشته، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد، آخرین دور مذاکرات پیش از این در تاریخ ۳۰ خرداد ماه در وین برگزار شد.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) از سوی ۵ نماینده دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با تهران امضا شد، اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) از این توافق خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار