خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده شهید رستم علی بابایی شهرکی تصمیم گرفتند مزار شهید در شهر بردخون بوشهر بماند و به شهرکرد منتقل نشود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مادر شهید رستم علی بابایی شهرکی بعد از ۳۳ سال دوری و چشم انتظاری، با وجود اینکه دیگر توان راه رفتن نداشت با ویلچر به دیدار فرزندش که به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای شهر بُردِخون بوشهر خاکسپاری شده بود، رفت.

خانواده این شهید از اینکه فرزندانشان در شهر شهید پرور و شهید دوست بردخون آرمیده ابراز خوشحالی کردند و تصمیم گرفتند آرامگاه شهید در این شهر بماند.

مردم بردخون و شهر‌ها و روستا‌های دور و نزدیک به رسم مهمان نوازی و ابراز همدردی با خانواده علی بابایی، مراسم وداع با شهید را بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار کردند.

شایان ذکر است: بر اساس آزمایش‌های DNA هویت شهید رستم‌علی بابایی شهرکی از شهرکرد که سال ۱۳۹۴ به عنوان شهید گمنام در بردخون از توابع شهرستان دیر خاکسپاری شده بود، شناسایی شد و استان بوشهر امروز میزبان خانواده این شهید بود.

مراسم استقبال از خانواده این شهید امروز در گلزار بهشت صادق شهر بوشهر، سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی و روستای شهنیا بردخون برگزار شد و مراسم استقبال در شهر بردخون هم عصر امروز از دوراهی این شهر به سمت یادمان شهدای گمنام برگزار شد.

شهید رستم‌علی بابایی شهرکی ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ در سمت امدادگر و بهیار در منطقه فاو به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید والامقام سال ۱۳۹۴در قطعه شهدای گمنام بردخون به خاک سپرده شده بود.

برادر او نیز به نام سعید علی بابایی متولد ۱۳۴۳ در اول فروردین ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار