برنامه «تجلیل از خادمان نهج‌البلاغه» سراسر کشور، بهمن‌ماه امسال از سوی مؤسسه نور نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در جلسه برنامه‌ریزی تجلیل از خادمان نهج‌البلاغه که با حضور مدیر و اعضای مؤسسه نور نهج‌البلاغه استان اصفهان و رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اجرای برنامه «تجلیل از خادمان نهج‌البلاغه» در بهمن‌ماه امسال در اصفهان مورد تصویب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل یعقوبی رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص این برنامه، گفت: یکی از برنامه‌های طرح ملی کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه ایران، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه نهج‌البلاغه بود که با همفکری این افراد، پیشنهاد داده شد عنوان برنامه، «تجلیل از خادمان نهج‌البلاغه» باشد و با توجه به اینکه این طرح ملی است، سعی می‌شود فعالان حوزه نهج‌البلاغه شناسایی شده و به نحو احسن از آنها تقدیر شود.

وی افزود: مکاتبه با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها انجام شده است، تا نسبت به معرفی و ثبت‌نام فعالان حوزه نهج‌البلاغه در استان خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر بیگی مدیر مؤسسه نور نهج‌البلاغه استان اصفهان و مجری برنامه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، از برگزاری جلسات مدون و منظم از چند ماه گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ضمن بهره‌گیری از آرای صاحب‌نظران نهج‌البلاغه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است که با نظر شورای سیاستگذاری به دنبال تکمیل آن هستیم و در این برنامه سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های استان در حوزه نهج‌البلاغه استفاده شود.

وی افزود: شناسایی فعالان نهج‌البلاغه از دو طریق انجام می‌شود؛ در بخش اول سایتی طراحی شده است که فعالان این حوزه در رشته‌هایی که تعریف می‌شود، ثبت‌نام می‌کنند و در بخش دوم، افرادی که فعال حوزه نهج‌البلاغه هستند، ولی با توجه به جایگاهی که دارند، ثبت‌نام نمی‌کنند، از طریق متخصصان تعیین شده شناسایی می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه نور نهج‌البلاغه استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به گستردگی موضوع و گستره توزیع آن در سطح ملی، سعی می‌کنیم از داوران تخصصی نهج‌البلاغه در رشته‌های مختلف بهره ببریم.

در پایان جلسه مصوب شد شناسایی مترجمان، مفسران و مؤلفان از طریق ثبت‌نام در سایت و همچنین تحقیق میدانی انجام شود، ولی فعالان رسانه‌های تخصصی اعم از مکتوب و مجازی، مدرسان و مربیان، فعالان حوزه فضای مجازی، هنرمندان، خیران، واقفان و حافظان فقط از میان ثبت‌نام‌شوندگان در سایت شناسایی شوند. ثبت‌نام نیز تا ۱۵ آذرماه سال جاری از طریق سایت www.nahj-esf.com انجام می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.