استاندار خراسان جنوبی در دیدارهای جداگانه با سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری به منظور رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در این استان رایزنی‌های لازم را انجام داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در راستای توسعه واحد‌های فرآوری زرشک استان با حجت الاسلام و المسلمین "مصطفی پورمحمدی" رییس هیات امنا و رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیدار کرد.

وی در این دیدار، خراسان جنوبی را تنها تولیدکننده زرشک بی‌دانه کشور معرفی کرد و گفت: زرشک گیاهی است که در محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی دارای کاربرد است و قابلیت فرآوری و تبدیل به ۱۲ محصول از جمله مربا، کنسانتره و لواشک را دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه شرکت زرشک خوشه سرخ قاین تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک دنیا نامیده می‌شود، می‌بایست در تولید این محصول موفق‌تر عمل کند و با توسعه این شرکت می‌توانیم سطح خدمات‌دهی به کشاورزان را گسترش دهیم.

وی آمادگی استان را برای همراهی با این مجموعه در راستای توسعه شرایط موجود اعلام و خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام در زمینه خرید محصول زرشک و ایجاد صنایع فرآوری که ارزش افزوده به همراه دارد، کمک به کشاورزان زحمتکش خراسان جنوبی است.

بنابراین گزارش مذاکرات این نشست به ترغیب مرکز اسناد انقلاب اسلامی به خرید زرشک مانده استان و توسعه شرکت زرشک خوشه سرخ قاین انجامید و مقرر شد با حضور مدیرعامل این مجموعه در جلسه ستاد توسعه خاوران، مسایل و مشکلات پیش روی این واحد بررسی و مرتفع شود.

این دیدار با محوریت بررسی امور شرکت زرشک خوشه سرخ قاین و افزایش سهم این واحد تولیدی در خرید و فرآوری زرشک استان و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در تهران انجام شد.

رایزنی استاندار برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

همچنین استاندار خراسان جنوبی در راستای اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران و به منظور رفع موانع از مسیر فعالیت هلدینگ معدنی زرین در این استان، رایزنی‌های لازم را انجام داد.

ملانوری در دیدار با مدیرعامل هلدینگ معدنی زرین در پایتخت، مسائل و مشکلات این حوزه را پیگیری کرد و بررسی نحوه سرمایه‌گذاری هلدینگ و واکاوی مشکلات شرکت‌های تابعه این مجموعه اقتصادی در استان از جمله محور‌های گفتگو‌ها در این نشست بود.

شرکت‌های تابعه این هلدینگ روی ۱۸ محدوده معدنی استان خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند.

افزایش ظرفیت تولید با یافتن منابع جدید سرمایه‌گذاری خارجی و تکمیل زنجیره تولید سرب و روی و تنوع مواد معدنی جدید از جمله برنامه‌های این مجموعه اقتصادی برای آینده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.