مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از دو میلیون و پانصد هزار تا حدود سه میلیون لیتر بنزین و یک میلیون لیتر گازوئیل سوخت در مشهد مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به موارد آلودگی هوا در مشهد گفت: به غیر از بنزین شرایط توپوگرافی شهر مشهد نیز باعث ایجاد و تشدید این آلودگی‌ها در شهر که ناشی از کوه‌های بینالود و هزار مسجد شده است می‌شود. 

او با اشاره به تهیه سیاهه انتشار آلودگی هوای شهرمشهد توسط دانشگاه صنعتی شریف افزود: بررسی نشان می‌دهد که بیشترین انتشار آلودگی مربوط به آلاینده منواکسید کربن است و بعد از آن ترکیبات آلی فرار در مشهد آلودگی‌های بعدی را دارند که این‌ها حاصل استفاده از ناوگان سواری شخصی، موتور سیکلت‌ها و وانت‌ها هستند که بیشترین درصد آلودگی را در این منابع دارا می‌باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: البته در ادامه این موارد می‌توان به ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و اکسید‌های نیتروژن اشاره کنیم که این‌ها در شرایط گرما در تعامل با اوزون مباحثی را برای مشهد ایجاد کردند و مقداری از آن نیز مربوط به منشاء طبیعی که خارج از اراده ما نیز است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.