رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از نصب کتیبه سقف شهدای ۷۲ تن حرم امام حسین(ع) توسط هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عشق و ارادت به امام حسین (ع) به قدری عمیق و گسترده است که هر یک از هنرمندان فارسی بدون هیچ چشم‌داشتی از عمق روح و جانشان برای آقا، خدمت رسانی می‌کنند.  

چرخش دست و پیچ و مهره همه استادکاران برای ساخت و نصب کتیبه سقف قبور شهدای ۷۲ تن حرم امام حسین(ع) به فرمان دل است و تلاش‌های خستگی ناپذیرهنرمندان فارسی با جوهره عشق به امام حسین (ع) عجین شده است.

اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از نصب کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ۷۲ تن در حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی خبر داد و گفت: کار نصب این کتیبه هم‌اکنون توسط تیم هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی در حال انجام است.

او از پیشرفت نصب ۷۵ تا ۸۰ درصدی این کتیبه خبر داد و افزود: کتیبه حرم سیدالشهدا (ع) پس از ۳ سال کار شبانه روزی توسط هنرمندان شیرازی ساخته شده است.

قاسمی با بیان اینکه هنر‌های خاتم کاری، گره چینی، دودگری، معرق کاری مقرنس دوطبقه که منحصر بفرد بود با نهایت زیبایی در این کتیبه نقش بسته است، تاکید کرد: ساخت این کتیبه توسط ۱۵ نفر و با دست انجام شده است.  

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس افزود:تعداد ۲۱۵ کلمه اسماءالله، ۱۴ معصوم، ۷۲ تن و سوره مبارکه یاسین در ابعاد ۲۱ مترو نیم در ۲۰ سانتی متر در سقف طراحی شده است.

قاسمی با بیان اینکه این کتیبه هشتاد و ششمین پروژه فاخری است که توسط هنرمندان استان فارس ساخته شده است، تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در زمینه‌های عمرانی، هنری و فرهنگی فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اجرشان به امام حسین جانم فدای هفتادودوتن شهیدکربلا امان ازدل زینب