سهرابی گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته سالانه ۴٠٠ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید توسط بنیاد مسکن در کشور احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جلسه اقدام ملی مسکن استان ایلام، گفت: سالانه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن یک میلیون واحد در کشور احداث می‌شود که سهم بنیاد مسکن از این تعداد ۴٠٠ هزار است.

او افزود: از این تعداد (۴٠٠ هزار واحد) ۲٠٠ هزار در حوزه روستایی و ۲٠٠ هزار نیز در حوزه شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود.

او ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۳۵٠ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲٠ ساله در مراکز استان‌ها برای تحقق این امر پیش بینی شده است.

سهرابی بیان کرد: همچنین معافیت و تخفیف‌هایی برای صدور پروانه در نظر گرفته شده که امیدوارم با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از نیاز مسکن مرتفع شود.

او ادامه داد: در استان ایلام عملیات احداث ۶۳۰ مسکن ملی توسط بنیاد مسکن آغاز و در مرحله صدور پروانه قرار دارد که امیدواریم طی ۲٠ ماه آینده بخش عمده‌ی از این پروژه انجام و تا سه سال آینده تحویل متقاضیان داده شود.

او مطرح کرد: ایلام در بحث بازسازی منازل آسیب‌دیده از بلایای طبیعی از قبیل (سیل، زلزله و غیره) جزو استان‌های پیشتاز در ساخت و ساز است.

سهرابی بیان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن دستگاه خدمات رسان است، حل مشکلات احداث مسکن ملی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد تا در موعود مقرر ساخت این واحد‌ها به اتمام برسد.

او اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن قانونی همه جانبه و کامل است و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.