وزارت خارجه بلاروس به لهستان درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز به دلیل تنش‌های مهاجرتی در مرز بین دو کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلتا، وزارت خارجه بلاروس به لهستان درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز به دلیل تنش‌های مهاجرتی در مرز بین دو کشور هشدار داده و اعلام کرد: ما می‌خواهیم به طرف لهستانی نسبت به استفاده از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز علیه بلاروس به دلیل توجیه مقابله با مهاجران غیرقانونی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، هشدار دهیم.

این وزارتخانه در ادامه افزود: وضعیت فاجعه‌بار در مرز بلاروس و لهستان نگرانی همه م ارا درخصوص آینده کسانی که به هر قیمتی می‌خواهند به اتحادیه اروپا بروند، برانگیخته است. این وقایع مستقیما به تصمیمات ورشو (پایتخت لهستان) باز‌می‌گردد که موضع صریحی برای مقابله با مشکلات اتخاذ نمی‌کند.

وزارت خارجه بلاروس اضافه کرد: در راستای همین اتفاقات لهستان قصد دارد بلاروس را مقصر نشان دهد که این کار بسیار شرم‌آور است. ما بار‌ها از همسایگان خود خواسته‌ایم تا در یک گفتگوی معنادار بین سازمانی در مورد موضوعات مهم فرامرزی شرکت کنند.

هزاران مهاجر روز گذشته از سمت بلاروس به مرز لهستان نزدیک شدند، برخی از آنان حصار سیم خاردار را شکستند و سعی کردند وارد لهستان شوند. در سوی دیگر اما پلیس مسلح لهستان، مرزبانان و سربازان راه آن‌ها را مسدود کردند.

مهاجران در نزدیکی مرز کمپ ایجاد کردند و طبق برآورد‌های مختلف در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ نفر در نزدیکی مرز لهستان هستند.

ساعاتی پیش نیز ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرد موج بی‌سابقه مهاجرانی که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند، امنیت کل اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

لهستان همواره بلاروس را به تشویق پناهجویان برای ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا متهم کرده است، مسئله‌ای که از سوی بلاروس تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار