مدیر کل انتقال خون استان خوزستان از نیاز فوری خون در شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان فیضی، مدیر کل انتقال خون استان گفت: نیاز فوری به خون به ویژه در گروه های منفی در آبادان و خرمشهر احساس می‌شود بنا براین با شهروندان این دو شهرستان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون شهر خود، نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

او افزود: کاهش اهدای خون سبب افت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود و با توجه به کاهش مراجعه و افزایش درخواست از سوی بیمارستان‌ها، استان خوزستان هم اکنون، به تمامی گروه‌های خونی نیاز دارد.

به گفته فیضی، برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط مراکز اهدای خون، تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود و جای هیچگونه نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد تا کنون هیچ مورد ابتلا به کرونا از طریق خون و فرآورده‌های آن ثبت نشده است.

او با بیان اینکه اهدای خون به نیازمندان، امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌رسانی به مردم است افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی تصادفات، بیماران تحت عمل‌های جراحی و شیمی درمانی از جمله نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی حتی در برخی موارد به صورت دائمی هستند.

انتهای پیام / ا

برچسب ها: کمبو خون ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.