کاظمی گفت: مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک منطقه و یک شهر هستند.

 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، سرپرست آموزش وپرورش اظهار کرد: فرزندان شهدا راه پدرانشان را پر افتخارتر از همیشه ادامه داده اند و در ادامه موفقیت‌های پدران آسمانی و ایثارگر خود، موفقیت‌های بلندتر و بزرگتر را با همت والای خود کسب کردند و بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف  افزودند.

او ادامه داد: این بخش کوچکی از دستاورد‌های این مجموعه بزرگ در کشور  است که به فرمان امام شکل گرفت و تا کنون هم استمرار پیدا کرده است. در کنار این این فرزندان، دانش آموزان دیگر هم بهره گرفتند و از فضای خوبی که برای تحصیل و توسعه و ترویج فرهنگ ایثارگری شکل گرفت، استفاده کردند.

کاظمی ادامه داد: این شرایط با وضعیت مطلوبی که مدنظر ما است، خیلی فاصله دارد و دینی که فرزندان شهدا نسبت به ما و نظام و انقلاب دارند، بسیار فراتر است. هر چه قدر تلاش و تمهید داشته باشیم، ایثارگری ها و فداکاری های این بزرگواران را نمی توانیم، جبران کنیم.

او بیان کرد: مجاهدت ها و تلاش های همسران و خانواده‌های شهدا و جانبازان در کنار دستگاه ها، دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است. امروزه با کمک بنیاد شهید نزدیک ۱۳۵۰ مدرسه شاهد را در کنار طرح پراکنده شاهد در خدمت این خانواده های بزرگ و عظیم قرار دادیم.

سرپرست آموزش وپرورش گفت: تاکنون به بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر همچنین کسانی که شایسته تحصیل در کنار فرزندان شهدا هستند، خدمت رسانی کرده ایم. طبق بررسی ها ۱۹ هزار دانش آموز طرح پراکنده شاهد، موفقیت های بسیار زیادی در عرصه علمی به عنوان ماموریت ذاتی که به این مدارس واگذار شده، کسب کرده‌اند.

او تصریح کرد: با مرور و بازبینی سالهایی که از ایثارگری نظام تعلیم و تربیت با فرمان امام می گذرد، می توانیم  این مدارس را به‌گونه‌ای آسیب شناسی کنیم که بتوان خدمات مطلوب تری در راستای ارتقای علمی دانش آموزان فراهم کنیم.

کاظمی افزود: مدارس شاهد نقش دیگری در کنار این ماموریت ذاتی دارند به طوری که این مدارس کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک منطقه و یک شهر هستند. همچنین مظهر اقتدار و جریان سازی های فرهنگی در بین دانش آموزان و جامعه هستند.

سرپرست آموزش وپرورش ادامه داد: با تلاش هایی که در هر دو مجموعه انجام شده است، این مدارس هم در عرصه های علمی و هم در عرصه های فرهنگی درخشیدند. در کنار کار ارزشمندی که شهدا و ایثارگران انجام دادند، موفقیت های فرهنگی دانش آموزان شاهد باعث سربلندی جامعه شده است .

کاظمی بیان کرد: برخورداری از استعداد های بسیار ارزشمند و غنی در عرصه های فرهنگی هنری و قرآنی این دانش آموزان از افتخارات ما در مجموعه شاهد و ایثارگران کشور است. امروزه نیازمند تغییر وضعیت رویکردها در مجموعه مدارس شاهد به دلیل نیاز به تغییرات، هستیم.

سرپرست آموزش وپرورش تصریح کرد: برای مثال باید در راستای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های مختلفی که دانش آموزان ما به شدت به آن نیاز دارند، تلاش کنیم و زمینه اشتغال دانش آموزان شاهد و ایثارگر را در اولویت قرار دهیم و برای انجام این امر جایی بهتر است آموزش و پرورش وجود ندارد زیرا این ارگان بهترین دستگاهی است که می‌تواند زمینه ساز تغییرات رویکرد‌ها و جهت گیری‌های بنیادین در کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار