شرکت مایکروسافت نسخه جدید دو برنامه Visual Studio 2022 و NET 6 را منتشر و در اختیار کاربران قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت ساعتی پیش جدیدترین و آخرین نسخه از ویژوال استودیو و پلتفرم دات‌نت را در اختیار تمامی کاربران قرار داد. کاربران اکنون می‌توانند نسخه جدید ویژال استودیو ۲۰۲۲ و دات‌نت ۶ را دانلود کنند.

جزئیات نسخه  جدید Visual Studio 2022

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ اولین نسخه از نسخه ۶۴ بیتی ویژوال استودیو است. با ساخت ویژوال استودیو ۶۴ بیتی، برخی مقامات اعلام کرد که انتظار دارد این نسخه از تمام منابع سیستم بهتر استفاده می‌کند، به خصوص زمانی که با راهکار‌های پیچیده‌تر در دوره‌های زمانی طولانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق گفته مایکروسافت، در طی آزمایشات اولیه VS ۲۰۲۲، مشتریان می‌توانستند حتی در زمان کار با راه‌حل‌هایی که حاوی ۷۰۰ پروژه یا بیشتر بود، محیط توسعه این برنامه را تا چند روز در حال اجرا نگه دارند.

محیط برنامه Visual Studio 2022

برنامه Visual Studio 2022 همچنین شامل تعدادی تغییر و رفع اشکال هم است. همچنین این مجموعه قابلیت Hot Reload را ارائه می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا زمانی که برنامه‌هایشان در Visual Studio 2022 و از NET CLI در حال اجرا است، کد منبع خود را به طور لحظه‌ای ویرایش کنند. قابلیت‌های Live Preview و تست کراس پلتفرم روی لینوکس، از جمله ویژگی‌های جدید و بهبود یافته این نسخه هستند. بسته کامل Visual Studio 2022 برای دانلود در دسترس است.

محیط برنامه Visual Studio 2022

جزئیاتی از پلتفرم NET 6

پلتفرم NET 6 برای ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس است. به گفته مقامات، این پلتفرم کارکرد یکپارچه را در میان برنامه‌های ابری، دسکتاپ، اینترنت اشیاء و موبایل با استفاده از کتابخانه‌های دات نت یکسان و توانایی اشتراک گذاری کد در بین پلتفرم‌ها به راحتی فراهم می‌کند. علاوه بر این در این نسخه بهبود‌هایی در عملکرد اعمال شده که می‌توان به فایل I/O اشاره کرد.

محیط پلتفرم NET 6

این اولین نسخه دات نت است که به طور بومی از Apple Arm64 Silicon و Windows Arm64 پشتیبانی می‌کند. این نسخه شامل ابزار‌های کامپایلر پیش از زمان بازسازی بوده و بسیاری از API‌های آن نیز جدید است. نسخه NET 6 شامل C# ۱۰ و F# ۶ است. این پلتفرم یک نسخه پشتیبانی طولانی مدت (LTS) از دات نت است، به این معنی که به مدت سه سال پشتیبانی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت اعلام کرد که NET 5 اولین محصول اصلی دات نت در مسیر یکپارچه سازی این پلتفرم خواهد بود، اما دات نت ۶ جایی است که اصل ماجرا در آن رخ خواهد داد. مایکروسافت یکپارچه سازی زمان اجرا موتو در Core را تکمیل خواهد کرد و یک مجموعه از کتابخانه‌های پایه برای همه بار‌های کاری ارائه می‌کند و یک سیستم پروژه SDK را در تعدادی از سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های هدف با NET 6 ارائه خواهد کرد. با این حال، MAUI.NET این کار را انجام نخواهد داد. مایکروسافت GA.NET MAUI را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار