یکی از شایع‌ترین پرونده‌ها در محاکم مربوط به نزاع است که در آن یا فحش‌های آبدار رد و بدل می‌شود یا اساسا دلیل نزاع و کتک‌کاری همین فحش‌هاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به موجب ماده ۲۵۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲، کسی که به افرادی از قبیل همسر، مادر، خواهر یا ... مخاطب فحشی بدهد که آن فحش، بصورت غیرصریح زنا را به این افراد نسبت دهد، در صورت شکایت خود آن افراد یعنی خواهر، مادر، همسر و ... به ۸۰ ضربه شلاق حدی محکوم می‌شود؛ مجازاتی که قابل تبدیل به پول نیست.


بیشتربخوانید


در صورت شکایت خود مخاطب فحش نیز، متهم طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی (اصلاحی سال ۹۹)، به مجازات جزای نقدی درجه شش یعنی دو میلیون تا ۸ میلیون تومان محکوم می‌شود.

طبق قانون، هر فحش غیر ناموسی هم بین ۲ تا ۸ میلیون تومان برای فرد فحاش آب می‌خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام جناب این جور که شما میگید اونی که فحش ناموس میده خودمون باید قصاصش کنیم شما خودت باش یکی که شاهد نداره باید بره بمیره نه عزیزم باید بگیری با زجر بکشیش
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اول طرف باید ثابت کند که فحش خورده باید شاهد مومن معتبر سالم داشته باشد و اونی هم که فحش داده باید اعتراف کند که فحش داده اگر نه به این صورت نیست که هر کسی بیاد ادعا کند که فردی به من فحش داده چه ناموسی آبدار چه غیر ناموسی معمولی و قاضی خردمند فهیم تیزبین هم بیاد حکم کیفری بدهد به اون طرف چرا که امکان دارد اون فرد که می گوید به من فحش داده دروغگوباشد در هر حال به این سادگیها هم نیست باید ثابت شود و متهم هم اعتراف کند و اگر شواهد و مستندات عدله پسند باشد نیازی به اعتراف اون فرد فحش دهنده ندارد چرا که اون فرد فحش دهنده داره دروغ می گوید و باید مجازاتش را تحمل کند . . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۲۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
در ضمن اونی که فحش داده اگه ثابت شد که فحش داده می تونه از اونی که فحش خورده و بهش توهین شده تقاظای عفو و بخشش کنه و رضایتشو یه جوری کسب کنه و همه چیز ختم بخیر می شود و هیچ گونه مجازات کیفری هم دیگه در کار نیست فحش دادن توهین کردن در دین اسلام ناب محمدی ص کراهت دارد و حرام است .
والسلام و صلوات التماس دعا .