مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی تولید ۳ هزار و ۴۳۰ تن نارنج و لیمو شیرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: شهرستان آمل دارای ۲۳۰ هکتار کشت پراکنده نارنج و لیمو شیرین است که سطح بارور نارنج ۱۲۳ هکتار و سطح بارور لیمو شیرین ۵۳ هکتار است.

او با بیان اینکه در ۱۲۳ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به طور پراکنده نارنج کشت شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۲۱ تن در هکتار، ۲ هزار و ۵۸۰ تن نارنج در باغات این شهرستان تولید شود.

اسلامی با اینکه در ۵۸ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به طور پراکنده لیمو شیرین کشت شد که سطح بارور آن ۵۳ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۱۶ تن در هر هکتار، ۸۵۰ تن لیمو در باغات این شهرستان تولید شود.

او افزود: نارنج گیاه بسیار پرفایده‌ای است که همه قسمت‌های آن قابل بهره برداری است، عطر شکوفه‌های آن نشاط آور است و برای تهیه عرق بهار نارنج، مربا و دمنوش استفاده می‌شود، مربا و ترشی پوست نارنج تقویت کننده معده است و انگل‌های دستگاه گوارش را خارج می‌کند، از آب نارنج و رب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود.

اسلامی گفت: لیمو شیرین غنی از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم است که با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار