مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها گفت: درختان مانع آبگیری سد نرماب قطع شوند و اعتبار لازم برای جبران خسارت در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در دیدار مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان مراتع و آبخیزداری کشور بر پیگیری صدور مجوز قطع درختان مخزن سد از سوی منابع طبیعی تاکید شد. 

در این دیدار سید امیر مسعود جلالی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان مراتع و آبخیزداری کشور، با  اشاره به اهمیت سد نرماب گفت: این سد از سد‌های بزرگ و مهم استان گلستان است و باید مسائل و مشکلات آن مرتفع شود.

او افزود: برای صدور مجور قطع درختان مخزن سد، اقدامات لازم انجام و برای جبران خسارت‌های جنگل و بازسازی و کاشت جنگل‌های جدید، مکاتبات لازم با اداره کل منابع طبیعی استان انجام شود و در موافقتنامه سال آینده، اعتبارات لازم برای جبران خسارت و بازسازی جنگل دیده شود.

سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این دیدار گفت: یکی از موانع اصلی برای آبگیری سد نرماب، درخت‌هایی است که زیر آب می رود و این درخت‌ها باید جمع آوری، قطع و ریشه‌های آن از خاک برداشته شود.

او افزود: مقرر شد در نیمه دوم سال که درختان به خواب می‌روند قطع درختان انجام شود.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: سد نرماب ، قطع درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.