مختومه شدن ۳۸ هزار و ۷۱۴ پرونده در شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۸ هزار و ۷۱۴ پرونده در شعب شورای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کرم شیخ‌پور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود ۳۹ هزار و ۷۵۹ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ۳۸ هزار و ۷۱۴ پرونده در شعب شورای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شد.

او افزود: ۲۹.۸ درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شدند.

شیخ پور اضافه کرد: در این مدت از مجموع پرونده‌های وارده به شعب شورای حل اختلاف ۲۶ هزار و ۶۰۵ پرونده قابل صلح و سازش بودند، که هفت هزار و ۹۳۳ پرونده منجر به صلح و سازش شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳۷ شعبه شورای حل اختلاف در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان در قالب شورای شهری و روستایی فعال است و به پرونده‌های حقوقی، کیفری و خانواده رسیدگی می‌کنند.

شیخ پور گفت: در شعب شورای حل اختلاف برای پرونده‌های حقوقی زیر ۲۰۰ میلیون ریال رای صادر می‌شود و پرونده‌های بالای ۲۰۰میلیون ریال در صورتی که در شورای حل اختلاف به صلح و سازش نرسند برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

او افزود: پرونده‌های کیفری و خانواده نیز برای صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود، در صورتی که پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شدند، مختومه و اگر به سلح و سازش نرسیدند به دادسرا برای رسیدگی ارجاع داده می‌شود.

شیخ پور اضافه کرد: امسال سه فقره پرونده قتل به سازش و رضایت اولیاء دم منجر شد و رسیدگی و گرفتن رضایت برای ۲ پرونده دیگر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار