مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: بانوان استان رتبه سوم اهدای خون در کشور را به دست آوردند.

سیدصادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۸۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این آمار بیش از ۵ هزار نفر خانم‌ بودند.

او افزود: طی ۷ ماه گذشته ۳۰ هزار و ۵۴۴ واحد خونگیری در سطح استان انجام شده که ۲ هزار و ۷۴ مورد مربوط به بانوان و ۲۸ هزار و ۴۶۰ مورد مربوط به آقایان بوده است.

بنی عقیل ادامه داد: به طور متوسط ۶.۸ درصد مراجعه کنندگان اهدای خون در گلستان را بانوان تشکیل می‌دهندکه بالاتر از میانگین کشوری است و به طور میانگین ۷۰ درصد مراجعه کنندگان خانم واجد شرایط اهدای خون هستند.

او گفت: از جمله عواملی که باعث می‌شود ۳۰ درصد از بانوان در زمان مراجعه به سازمان انتقال خون معاف از اهدای خون شوند می توان به زایمان، جراحی، کم خونی، مصرف دارویی خاص و بیماری اشاره کرد.

بنی عقیل ادامه داد: آمار معافیت از اهدای خون در بین مراجعه کنندگان آقا به ۱۵ درصد می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: سال گذشته بانوان گلستان در ارزیابی شاخص مشارکت اهدای خون رتبه ۶ کشوری و امسال رتبه ۳ کشوری را به دست آوردند.

بنی عقیل افزود: متاسفانه ذهنیتی بین برخی خانم‌های جامعه جا افتاده است که با اهدای خون دچار کم خونی می‌شوند در صورتی که اینگونه نیست و اهدای خون مخصوصا در خانم‌های یائسه از تجمع آهن در بدن آن ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.