مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی به خصوص سفال و سرامیک سمنان در قالب «شهر خلاق» نقش مهمی در معرفی آثار هنرمندان سمنانی در دنیا و فروش آن‌ها دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمناندر دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  به انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق سفال گفت: : شهر خلاق سفال و سرامیک باید به رشد و اعتلای سفال و سرامیک کشور، عرضه محصولات به روش‌های الکترونیک، اجرای کار‌های پژوهشی، انتشار نشریات علمی، ثبت معنوی آثار و حضور در بازار‌های جهانی و محلی کمک کند.

او افزود: تحقق اهداف شهر خلاق سفال و سرامیک نیاز به تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دانشگاه و هنرمندان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، راه اندازی گذر فرهنگی سفال و سرامیک با کمک شهرداری سمنان و بازارچه عرضه سفال و سرامیک را از جمله برنامه‌ها در تحقق شهر خلاق سفال و سرامیک بیان کرد.

نماد شهر خلاق سفال و سرامیک سمنان در جذب گردشگر موثر است

حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این نشست گفت: نماد شهر خلاق سفال و سرامیک، نقش موثری در جذب گردشگر به سمنان خواهد داشت.

حمیدرضا دوست محمدی تحقق اهداف شهر خلاق سفال و سرامیک را نیازمند مشارکت هنرمندان و جامعه هدف دانست.

او بر ضرورت تشکیل اتاق فکر با حضور هنرمندان تاکید و بیان کرد: اجرای هر چه بهتر شهر خلاق سفال و سرامیک نیازمند پیش‌بینی راهکار‌های مناسب است.

برگزاری نشست تخصصی با هنرمندان سفال و سرامیک، دعوت از اساتید مطرح برای ارائه آموزش‌های نوین، تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان، بهره‌گیری از تجربه‌های مناسب بین‌المللی و تدوین برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به عنوان راهکار‌های اجرایی شدن شهر خلاق سفال و سرامیک مورد اشاره دوست‌محمدی است.

از بین ۳۶۰ شهر کشور پس از داوری ۹۰ شهر به عنوان شهر‌های خلاق در رشته‌های مختلف انتخاب و معرفی شده اند، سمنان نیز به همراه ۶ شهر دیگر شبکه شهر‌های خلاق صنایع دستی را تشکیل می‌دهند.

شهر خلاق یکی از برنامه‌های جهانی سازمان فرهنگی اجتماعی یونسکو و از سلسله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.