ارتش مصر و رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای امنیتی برای تقویت نیرو‌های مرزبانی در گذرگاه رفح امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، نیرو‌های مسلح مصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از امضای توافقنامه‌ای امنیتی با رژیم صهیونیستی برای افزایش تعداد و تقویت نیرو‌های مرزبانی در مرز رفح خبر دادند.

در بیانیه نیرو‌های مسلح مصر آمده است: «با توجه به تلاش‌های مصر برای حفظ امنیت ملی مصر و تداوم تلاش‌های نیرو‌های مسلح در کنترل و تامین امنیت مرز‌ها در جهت راهبردی شمال شرق، کمیته مشترک نظامی موفق شد با طرف اسرائیلی توافقنامه امنیتی در راستای افزایش تعداد نیرو‌های مرزبانی و تقویت آن‌ها در چارچوب یک توافق برای تقویت امنیت مطابق با تحولات و تغییرات امضا کند.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز اعلام کرد که افسران ارشد ارتش این رژیم با همتایان مصری خود دیدار و درباره مسائل مشترک پیش روی دو طرف گفتگو کردند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «روز گذشته (یکشنبه) نشست کمیته مشترک نظامی ارتش اسرائیل و ارتش مصر برگزار شد که در آن به مسائل دو جانبه میان دو ارتش پرداخته شد. در این جلسه  اصلاحیه‌ای به امضا رسید که حضور مرزبانان در منطقه رفح را تقویت کرده و  حضور امنیتی مصر در این منطقه را سازماندهی می‌کند.»

رفح  نام شهری مرزی در نوار غزه و مرکز استان رفح و نزدیک مصر است. گذرگاه رفح دسترسی جنوبی نوار غزه تقاطع رفح در نقطه مرزی با مصر است. گذرگاه رفح به مرز میان غزه و مصر گفته می‌شود. دولت مصر، گذرگاه رفح را در سال ۲۰۰۷ زمانی که حماس کنترل غزه را بدست گرفت، بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار