آیین تکریم و معارفه استاندار قم با حضور وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین تکریم و معارفه استاندار قم روز دوشنبه طی آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی ،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی وجمعی از مسئولان کشوری و لشکری نیز در این آیین حضور داشتند.

در این آیین از خدمات بهرام سرمست،استاندار سابق قم قدردانی و سید محمدتقی شاهچراغی به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این آیین، ظرفیت های قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران، حوزه های علمیه، مرجع تقلید، بسترهای اقتصادی، گردشگری زیارتی، حضور اتباع خارجی از ۱۲۰ کشور و موقعیت مواصلاتی و غیره جایگاه بسیار ممتازی به این استان بخشیده است.

استاندار جدید قم معرفی شد

بیژن سلیمان پور اضافه کرد: میزان رشد و توسعه این استان با توجه به جایگاهی که دارد نسبت به وضعیت مطلوب همچنان فاصله زیادی دارد.

او گفت: دشمنان طی ماه های اخیر تلاش بسیاری کردند که دوگانگی های دین و سلامت را در استان با کمک دستگاه های رسانه ای خود راه اندازی کنند که با رصد و پایش به موقع دستگاه های امنیتی اجازه عرض اندام به آن ها داده نشد.

سلیمان پور با بیان این که طی ۳ سال گذشته شاهد هیچ مشکل یا معضل امنیتی در استان نبودیم، گفت: در این مدت همچنین تمام سیاست های کلان مانند انتخابات، مدیریت کرونا، مباحث اقتصادی و غیره به نحو شایسته ای انجام گرفته است.

او ادامه داد: انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، تشییع باشکوه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کنترل بیماری کرونا و سایر مناسبت های ملی و مذهبی در نهایت سلامت برگزار شده است.

استاندار جدید قم معرفی شد

هیئت وزیران روز چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی به او  به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد.او با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

استاندار جدید قم معرفی شد

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه امسال با پیشنهاد سرلشکر باقری ،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.

همچنین «بهرام سرمست» استاندار سابق قم متولد بناب در استان آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است که پیش از استانداری قم، مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد؛ او پیش از آن و در دولت یازدهم مسئولیت مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار