رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خراسان جنوبی خبر داد.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: خراسان جنوبی در یک مدت طولانی جزو استان‌های برتر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده  است، به گونه‌ای که در یک بازه‌ زمانی با رعایت ۷۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی توانست رتبه اول کشوری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را کسب کند.

او افزود:، اما از زمانی که بیشتر جامعه هدف استان هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند و همین امر باعث شده که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود برسد و جزو استان‌های با کمترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار بگیریم.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: خیال مردم راحت شده که میزان فوتی‌ها کاهش داشته است و خطر کرونا دیگر جدی نیست، اما کرونا همچنان افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در سطح کشور هر زمانی که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش یافته است، با افزایش موارد بستری و خیز جدید کرونا مواجه شده ایم.

او ادامه داد: میزان مراجعه جامعه هدف استان برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کاهش داشته است و حدود دو سوم افراد برای تزریق نوبت دوم واکسن کرونا مراجعه می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: فعلا نوبت سوم واکسن کرونا برای پرسنل بهداشت و درمان استان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار