داور بین المللی والیبال کشورمان در ۵۷ سالگی از دنیای قضاوت در این رشته خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شاهمیری یا فرهاد شاهمیری در سال ۱۳۴۴ در شهریار چشم به جهان گشود و در سال ۱۹۹۹ به رده داوران بین‌المللی والیبال پیوست. مسابقات دهه فجر ۱۳۷۷ اولین مسابقات ملی بود که شاهمیری قضاوت در آن را بر عهده داشت.

او از سال ۲۰۰۳ از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال جهت قضاوت در مسابقات نوجوانان و جوانان جهان دعوت شد. جام جهانی ۲۰۰۳ اولین قضاوت بین‌المللی و مهم شاهمیری بود که با عملکرد خوب خود در این رقابت‌ها دو سال بعد از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای قضاوت رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۰۶ ژاپن دعوت شد. اوج موفقیت این داور ایرانی در سال ۲۰۰۸ بود که به المپیک لندن دعوت شد و به عنوان کمک داور اول حضور داشت. شاهمیری در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال جایزه بزرگ جهان را به عنوان داور اول قضاوت کرد. مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ جهان باعث پیشرفت و جهانی شدن شاهمیری شد. او در جام جهانی ۲۰۱۵ نیز سه دیدار مهم از جمله دیدار دوم برزیل و ایتالیا را سوت زد. شاهمیری نماینده داوری ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود و هشت دیدار را قضاوت کرد. در آخرین مسابقات بین المللی هم او در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان ناظر فدراسیون جهانی حضور داشت.

شاهمیری در فصل پیش لیگ برتر اعلام کرده بود که دوست دارد آخرین سوت قضاوت خود را در ارومیه و در سالن زیبای دورنالاریوواسی بزند و از دنیای داوری خداحافظی کند. بر همین اساس او بعد از دیدار شهرداری ارومیه و سایپا سوت خود را به تور سالن دورنالاریوواسی خالی از تماشاگر آویزان کرد تا بعد از ۲۷ سال از دنیای داوری والیبال خداحافظی کند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار