کسب مدال برنز و دو دیپلم افتخار نتیجه تلاش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در سیزدهمین المپیاد علمی کشور بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، کسائیان معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  ابراز داشت: آزمون مرحله گروهی پایانی سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در روز‌های دوازدهم و سیزدهم آبان سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

سعید کسائیان ادامه داد: سه نفر از دانشجویان این دانشگاه پس از برگزاری این آزمون موفق به کسب مدال برنز و دیپلم افتخار شدند.

وی به انتخاب امیر چگینی و طا‌ها جدیدی از دانشجویان رشته پزشکی این دانشگاه در حیطه استدلال بالینی جز ١٠ تیم برتر کشور، افزود: چگینی موفق به کسب مدال برنز و جدیدی صاحب دیپلم افتخار شدند.

محمد یوسفی دانشجوی رشته پزشکی این دانشگاه نیز در حیطه کارآفرینی موفق به کسب دیپلم افتخار شد که کسائیان در ادامه سخنانش به آن اشاره کرد.

المپیاد علمی هرساله در دو مرحله آزمون انفرادی و دو مرحله گروهی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در این آزمون، پس از رقابت دانشگاهی و کسب امتیازات بر اساس سهمیه بندی اعلام شده از دبیرخانه المپیاد، ۲۵۰۰ دانشجو در شش حیطه وارد مرحله اول آزمون انفرادی یا غربالگری می‌شوند که امسال در ۱۳ خرداد در ۳۹ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، سپس در هر حیطه۹۰ نفر به تعداد جمعا۵۴۰ نفر از دانشجویان برتر وارد مرحله دوم انفرادی و مرحله اول گروهی می‌شوند که طی آن دانشجویان پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام می‌دهند.

توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی و آشنایی با علوم روز جهان از مزایای حضور و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه است.

نوید دانایی در نشست شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن جلسات این دانشگاه با اشاره به بین‌المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و جذب دانشجویان غیرایرانی، بیان کرد: حضور دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه، آشنایی با فرهنگ، عقاید و مناسب‌های ملی و مذهبی سایر کشور‌ها را از به یک ضرورت بدل کرده است.

وی خواستار برنامه‌ریزی مسئولان مربوطه به منظور برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف و آیین‌های گوناگون دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: راه‌اندازی پردیس بین الملل و پذیرش دانشجو از سایر کشورها، تغییر نگرش دانشگاه نسبت به علم، افراد و جهان را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: توجه و بهرمندی از علوم روز دنیا و اساتید و فرهیختگان سایر دانشگاه‌های کشور و جهان در ارتقای بیش از پیش حوزه‌های مختلف دانشگاه موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که افکارسنجی یک روش متعادل و قابل اطمینان علمی است، گفت: اجرای برنامه‌ها و فرایند‌های مختلف باید با افکارسنجی انجام شود چراکه سنجش عقاید و افکار مردم درخصوص موضوع خاصی، در محل و زمان معینی نشان دهنده عقیده و طرز فکر جامعه مورد نظر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.