استاندار سمنان در نشست با خبرنگاران گفت : ۱۴۵ طرح برای ۲۵ دستگاه و نهاد در سفر رئیس جمهور به استان سمنان به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان افزود: از ۱۴۵ طرح مصوب سفر ریاست جمهوری به استان سمنان بخش راه و شهرسازی با ۲۰ طرح بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد.

او گفت: بعد از راه و شهرسازی، کمیته امداد با ۱۵ طرح و نفت و جهاد کشاورزی با ۱۳ طرح بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده اند. سید محمد رضا هاشمی افزود: چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه پروژه‌های عمرانی و نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۱۰۰ خانوار عشایری در استان اظهار داشت:مهمترین دغدغه این عشایر در دیدار با رییس جمهور کمبود نهاده‌های دامی بود که مصوب شد نهاده‌های دامی به صورت امانی در اختیار عشایر قرار گیرد.

هاشمی تصریح کرد:بیش از ۸۸ درصد آب موجود استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و این در حالی است که از ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کمتر از ۳۵ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب تاکید کرد، همه نمایندگان در زمینه رفع این مشکل تلاش می‌کنند.

استاندار سمنان با اشاره ثبت ۸۵۶ اثر گردشگری و نیز پتانسیل بالای گردشگری در این استان گفت: علی رغم این ظرفیت‌ها ماندگاری مسافر در این استان بسیار کم است.

سید محمد رضا هاشمی به وضعیت مطلوب سرانه تخت‌های بیمارستانی استان اشاره کرد و گفت: به دلیل وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های استان و انتقال مصدومان حوادث جاده‌ای به مراکز درمانی استان نیاز به تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی دوچندان می‌شود.

هاشمی تزریق واکسن در استان سمنان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت:بیش از ۸۶ درصد از واجدان شرایط دوز اول و بیش از ۶۵. درصد دوز دوم را دریافت کرده اند.

استاندار سمنان افزود:در بخش تماس مردم با سامد جز استان‌های برتر بودیم و بیش از ۳۲ هزار و ۳۶۵ نفر تماس و نامه داشتیم که بخش اعظم این درخواست‌ها شامل کمک مالی، درخواست اشتغال و تسهیلات و کمک درمان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار